Mina barn

Är för mig det bästa jag å Jens har, jag älskar dem över allt annat å skulle nästan kunna göra vad som hellst för dem. De kanske inte är perfekta enligt alla mallar som man ska gå efter nu, men för mig är de perfekta. Ja som alla andra föräldrar blir jag oxå tokig på dem ibland men det hör till föräldrar livet, vi utvecklas med dem. Ibland hinner inte vi med eller i svängarna.

Ja som sagt Nils är fyra och ett halvt år om man ska vara noga, han har som sagt lite problem med vissa bokstäver å uttal. Han fick göra ett test hos logopeden som visade att han var lite efter med vissa saker i utvecklingen för sin ålder. Först kändes det jätte svårt att höra eftersom att det ända jag hörde eller tolkade att han är värdelös å att jag har misslyckats som förälder.

Sedan när jag pratade om det med nära å kära å rentut sagt ältade det insåg jag att Nils är så duktig på så mycket annat. Han är så smart på så många andra saker å har så mycket kärlek å omtanke som han sprider. Har även fått höra många gånger att han har så stort huvud, som på bvc. Ja vad betdyder det då att han är missbildad eller?? Ja man börjar ju undra....

Sedan har vi lilla Theo som vägrar att äta mat, ja han lever på blaskig bm, gröt ibland å välling när det passar. Ja jag har försökt att få han till att äta vanlig mat men han vill inte ha helt enkelt. Så är han snart ett år å då ska de kunna gå själva. Men han litar inte riktigt på sig själv ännu. Han har släppt några gånger å tagit några steg men sedan tycker han att det får räcka.

Bara för att mina barn inte har kommit lika långt som vissa andra i utvecklingen betyder det då att de är sämre. Jag älskar dem lika mycket iallafall.

Min mamma var kortväxt men det gjorde aldrig henne till en sämre människa, bättre många gånger skulle jag vilja säga. Jag såg aldrig henne som annorlunda å hade aldrig problem med det. Även fast att många psykologer ville ha fram att det var så.....

KRAMEN

Kommentarer
Postat av: Malin

Det är inge fel på dina barn. Endel utvecklas fortare och endel behöver lite mera tid och kanske lite stöd på vägen. Det är inget fel med det. Du har helmysiga barn..

2011-11-01 @ 19:49:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0