Helgen snart slut

Å tillbaka till vardagen eller vad man ska säga när man är hemma är hela veckan helg. Mmmm underbart jag klagar inte men visst det kan bli lite enformigt ibland.
Ja vad har vi gjort då, få se jo igår lördag var Theo å jag ute på en efterlängtad promenad det är helt otroligt skönt väder ute. Sedan var Jens å hämtade älgkött som han hade lämnat in till styckning i matfors, fika med Ulla Sten.
Sedan på kvällen var vi bjuden på middag hos dem tillsammans med Jenny å hennes familj. Theo sov när vi gick dit men han vaknade så klart. Å då ville han så klart ha tutte, men mamma hade bestämt sig att det inte skulle bli något den kvällen. Svar JAA mamma vann efter mycket bråk å grin.
Den var jätte god mat, så skönt att slippa laga mat själv, det hör inte till min favvo hobby direkt...
När vi kom hem skulle vi ha lite mys med chips, jag tycker bara om saltade inte massa annat trams, men det gör inte jens så jag köpte chips med salt å vinäger, FY ***** smakade inte bra mådde illa av dem. Men det borde jag ha förstott. Ja ja då vet jag det till nästa gång.

Idag har vi bakat hela dagen, bullar, brownis, snickers, chokadbollar å lite sånt. Men vi tog en liten paus mitt på dagen å gick ut å grillade korv alla fyra. Varför gör vi inte det oftare för det tar ca 5 min att gå dit i skogen med barnen. Det var jätte roligt att få göra något alla fyra, ofta är Jens borta på helgerna men nu var han hemma. Vi har haft en jätte bra helg å ser fram emot morgon dagen med drakborgen!

kramen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0