Hemma

Idag skulle ha jobbat men har så ont i huvudet jag tror att det är bihålorna som trycker på, och spänningar i axlarna. Försökt att sova bort det onda men det har inte gått, ja ja det går över.

I måndags var vi på lekterapins dag på barnsjukhuset, det var underbart väder och mycket folk. De bjöd på fika och korv, barnen fick rida, spela med några från gif sundsvall och lägga hockeystraffar med sundsvall hockey. Pippi var där och delade ut guldpengar till alla barnen, hon frågade om Nils ville ha en peng men han sa att han hade egna pengar. Han ville absolut inte ha från någon annan, jag försökte att förklara att hon hade speciella pengar men han var fast vid sitt beslut.

Brandbilen var oxå där och alla som ville fick släcka gräs med brandslangen, det ville Nils absolut pröva och det gick jätte bra för honom. De fick hjälpa honom att hålla slangen men han satte igång vattnet själv. Han var så stolt att han inte ville ta av sig brandjackan som han fick låna, eftersom att de hade flera stycken med sig fick Nils låna den ett tag efter. Sedan kom hästarna i en transportbuss, gissa vem som var först på plats, ja Nils så klart. Han ville rida på en gång, men de skulle så klart göra dem iordning först och det hade inte han tid med att vänta på så han gav upp och sprang till gungorna istället.

Clownen daff daff var oxå där men det var inte han intresserad av han skulle gunga och spela fotboll, eftersom att vi var där i nästan fyra timmar blev han mycket trött på slutet så han somnade nästan i däckgungan.

Jag tog även med honom upp till mitt jobb så att han fick se vart jag är när han är på dagis, det tyckte han var roligt att se och få allas uppmärksamhet han var mycket lydig där och gjorde som jag hade sagt till honom.

Sedan åkte vi buss tillbaka och det tog inte lång tid innan han somnade brevid mig, det var lite svårt att väcka honom när vi skulle av han ville gärna sova längre.

Sedan bar det av till dagis där vi skulle ha utvecklings samtal om Nils med hans fröken. Hon hade bara bra saker att säga och hon tyckte att han hade gjort stora framsteg. De sa även att han var mycket intresserad av hur saker och ting fungerar och kunde hålla på mycket länge för att komma på det, en liten mini tekniker Vi eller jag har många funderingar på Nils språk men hon tyckte att det gick framåt och att han blir bättre och bättre

Vi ska på bvc till veckan på 3års kontroll så får vi se vad de säger där, jag tycker att det vore bra om han fick komma till en logoped som är expert på sånt där.

Annars mår han bra, är mycket pratsam och som sin far (och morfar) vill han gärna prata jämt och har alltid mycket att berätta har lite svårt med att behöva vänta på sin tur.

Igår hade vi ceps övningar på jobbet, där vi får träna på att agera i akuta situationer, det är så nyttigt och jag anser att vi skulle behöva ha flera sådana dagar. Man glömmer så snabbt och nu var det länge sedan jag gick på larm så jag vill verkligen öva. Tyvärr var jag tvungen att gå efterbara en timme, men jag han varar med en stund. Jag var till barnmorskan för att slutföra det jag inte hann med förra gången, jag berättade att jag hade så mycket huvudvärk så hon tog blodtryck och blodsocker men det såg jätte bra ut, järn värdet hade gått ner så jag har börjat med järntabletter. Fick en tid för ultraljud i mitten av juni, både spännande och nervöst. Jag oroar mig för mycket därför får jag så ont i huvudet tror jag. Men så har jag alltid varit får börja med avslappning kanske.

Nu ska jag gå och vila ha en bra dag!!

Kramen





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0