En tung dag

Idag skulle min pappa ha fyllt år och det känns så tråkigt att jag inte kan vara med honom längre att han inte finns vid min sida längre. Det är underbart väder ute som det brukar vara på pappas dag. Tänk att få åka upp till Erikslund och sitta och njuta av den underbara trädgården som pappa hade när han bodde och levde där. Att få komma med den bästa presenten av alla att tala om för honom att han ska bli farfar igen. En till som han skulle ha skämt bort.

Säga vad man vill men mina föräldrar var inte snåla när det handlade om oss barn. Vi fick inte allt som vi pekade på men vi fick alltid fina presenter och mycket kärlek. Sedan visste inte pappa hur han skulle visa den alla gånger. Men de sista åren som han levde gav han mera än hundra procent. Han ville inget annat än att vi skulle må bra och ha ett bra liv. Jag vet han skulle vara mycket stålta över både mig och tommy om hn fanns här nu. Men både mamma och pappa finns alltid med oss och vakar över oss men de syns bara inte till helt enkelt.
Nils verkar kunna se andar så att han kanske kan se dem man vet aldrig.

I går kväll efter middagen tog vi en cykel runda hela familjen i den sköna vädret, först åkte vi till ica och handlade lite godis inför kvällen sedan fortsatte vi en bit bort över och tog öråkersvägen till farmor och farfar. Där vi fick glass och kaffe, vilket gjorde Nils mycket glad. Jenny med familj kom oxå dit vi var inte hemma förän vid nio, det var en lång tur på cykel oxå men det var skönt. Det kändes i kroppen idag, så det blev bara en promenad runt öråker idag men bättre än inget alls. Sedan har Jens varit och rivit som vanligt och jag har tvättat. Nu är jag på jobbet till klockan 22.00 ska börja sju i morgon så att jag får se om jag sover över eller cyklar hem. Det skulle vara skönt att sova lite längre i morgon bitte.

Annars har det inte hänt något speciellt i mitt liv vad jag vet, ja jag fick sommar schema som jag inte vart så nöjd över men sånt är livet.

Kramen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0