PERFEKT

Tänk om jag kunde få vara perfekt, kanske bara för en dag. Få ha en perfekt kropp, vältränad med det det finaste håret. Få vara perfekt på jobbet, vara en perfekt sambo, mamma laga hälsosam och nyttig dag varje dag aldrig köpa färdigt göra allt från grunden. Ha det perfekta huset med inredning och välstädat från golv till tak.

Vara den perfekta vännen som alltid finns till hands, alltid vara ut vilad, alltid ha ork och vilja att leka med Nils. Ge honom den ultimata kärleken. Alltid finnas till hands.

Just idag har ingenting varit perfekt jag har gått runt i mysbyxor hela dagen och bara slappat absolut inte gjort någonting alls. Har inte haft någon lust att gå ut och leka med Nils, har suttit inne och mest tyckt synd om mig själv att jag har vallkar överallt på magen som jag vill ha bort. Men de försvinner inte själv, det är bara jag som kan göra det. Ja men i morgon ska jag börja träna och äta nyttigare då ska jag ta itu med mitt liv, nästa månad ska allting bli bättre. Jag skjuter hela tiden allting framför mig, det går ofta bra några dagar men sedan kommer helgen å så är jag tillbaka på ruta ett igen.
Jag önskar att jag vore en bättre mera planerad mamma som planerad maten bättre och engagerade mig lite bättre.

Men eftersom att jag inte gör något åt det så är jag antingen ändå nöjd med mitt liv som det ser ut eller så är jag helt enkelt lite lat. Jag skulle nog tro att det är en liten blandning av allt det där. Jag är verkligen imponerad av mammor som både gör karriär, är en bra fru, mamma och har det kliniskt hemma. Springer på gymmet minst fem dagar i veckan. Jag förstår inte hur de bär sig åt men vi är alla olika som personer, jag är nog den där lite lata personen som föredrar bekvämligheten.

Men jag vet inte vem av oss som blir lyckligast i längden, kanske en blandning någonstangs där mitt i mellan, "lagomt" det är ett mycket lätt odr att ta till. Men jag vet inte riktigt vad som är lagom om det finns något lagom precis på marginalen.

Ja nu är det nog tjatat om det!!

Kramen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0