Nils Gustav Paulus

Min lilla underbara son håller på att bli stor, igår när han skulle sova fick jag inte hålla handen som jag alltid brukar få göra. Inte vill han kramas längre, jag minns hur han var i somras då ville han alltid kramas å pussas. Men jag fick faktiskt en puss av honom i morse innan han skulle på dagis. Han har varit hemma nästan en vecka nu så att det var lite svårt för både honom å mig att skiljas i morse.

Först vill man att de små ska bli stor och sedan vill man att de ska bli små igen man blir aldrig nöjd. Det är lite svårt att leva i nuet i bland. Man går å väntar på att de ska sitta , krypa å sedan gå. Men man vill gärna att de fortfarande ska vara små å söta. Sedan ska de lära sig prata, läsa å skriva.
En vän till Nils blir tre år idag å det är inte många månader kvar innan han oxå blir tre. Tyvärr kan vi inte komma på kalaset idag eftersom att jag jobbar kväll. Men vi ska ev ta med oss Mari på torsdag å fira henne då. Jag berättade det för Nils i morse å han tyckte att det var en bra idé Men jag tror inte han vet vem jag menade eftersom att det var så länge sedan de sågs. Ska bli spännande att se hur de reagerar.

I lördags när vi var ute var en av grannarna ute med sitt "barnbarn" en tjej som kom och hälsade på oss. Då skulle Nils visa sig tuff å killig. Han slängde sig i snön å gjorde typiska kill saker. Sedan gick de fram tillvarandra å bara kollade på varandra, men när jag frågade om de skulle pussas blev tjejen rädd å sprang därifrån.

Igår låg Jens mest å sov hela dagen så att Nils å jag fick leka med lego å köra bil bana, kom på att det är ganska roligt att bygga med lego. Ska köpa lite mera, så att det finns lite att bygga med. Vi gick aldrig ut något igår eftersom att jag hade sådan tandvärk, lite bättre idag det kanske går över.

Ska som sagt i väg å jobba senare har inte heller varit på jobbet på nästan en vecka, det känns lite konstigt när jag inte varit där på ett tag, när jag inte känner barnen å hur de beter sig. Men det brukar gå bra när jag väl kommer in i jobbet igen.

Mari skulle eventuellt komma förbi en stund i dag innan jag åker, så att det är bäst att jag håller mig hemma. Ska se en film nu som vi köpte när vi flyttade in men har inte hunnit se den än. Så ska passa på nu när jag har det lugnt här hemma.

Kramen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0