Jens 28 år!!

Idag fyller min käraste år, han börjar bli gammal snart 30 år. Men jag kan lugna alla "minderåriga" att det är helt ok att vara 30 år fyllda. Själv får jag fortfarande visa leg på systembolaget, inte så roligt för varken mig eller den som sitter i kassan. Jenny fyller oxå år idag (så klart) grattis till dig oxå, vi kommer senare i dag.

Jens visste inte vad han ville ha så att igår var hela familjen i väg till Birsta för att kolla på vad han vill ha, det blev en vårjacka från hm å ett påskägg från oss. Nils var inte alls på shopping humör igår han var grinig å sur å ville inte alls göra som vi sa. Sedan när vi kom hem kom Mari en snabbis å vi satt å pratade några timmar, men då sken Nils upp som en sol när han fick se henne.

Men han somnade nästan på stolen efter fikat så att han fick gå och lägga sig, senare på kvällen innan vi skulle sova, vaknade Nils å var alldeles otröstlig. Kände att han var varm å tog en temp på honom som visade 38,2. Ingen hög feber men eftersom att han har varit så snorig å hostig de senaste dagarna får han stanna hemma idag så att jag vab idag vila upp sig lite. Jag har snutit honom varannan minut de senaste dagarna men han har inte varit hängig förrän igår.

Jag har varit ledig två dagar, i tisdags var vi på drakborgen några timmar, det var mest massa bebisar där men Nils tyckte att det var roligt ändå eftersom att då var han nästan störst. Han hittade en tjej som var i hans ålder som han lekte lite med. Men jag vågar inte släppa honom själv så att det gäller att ha koll på honom hela tiden. Jag tycker att det är dyrt där att äta lunch så att vi gick på Ikea helt ok ändå. Sedan var vi på plantagen, jag tycker om den affären även fast att jag inte tycker om blommor, vi köpte blom frön som vi ska sätta i sommar det blev solrosfrön, blommor för fjärilar och luktärt. Som vi sak sätta ute till sommaren.

Igår stannade vi hemma på dagen, lekte först inne å sedan var vi ute en stund. Nils ville skotta snö och åka stjärtlapp, själv tyckte jag att det var ganska kallt ute även fast att solen sken. Men jag stod mest bara still, börjar bli en sådan där tråkig vuxen.

Vi får nog stanna inne å mysa framför TV idag, ser att det snöar ute igen, usch. Vi har fått till våran TV så att nu har vi alla kanaler som vi ska ha, men jag kollar inte så mycket på dem faktiskt. Sedan på kvällen ska vi till Jenny tror jag å fira "födelsedags barnen". Lägger upp bilder senare om det inte kommer något annat i vägen.

Ha en bra dag!!

kramen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0