Hus funderingar

Idag har han som har hand om vårat hus köp från fiskarhedenvillan varit och hälsat på oss. Han jobbar i Borlånge egentligen men eftersom att vi inte kunde komma upp så åkte upp till oss. Han verkar vara mycket trevlig och lätt att prata med inte som vanliga försäljare brukar vara. Han talade om vad som gäller och vad det kommer att kosta, gav oss lite tips på vad vi ska tänka på. Han har haft hand om Mari och Pers hus oxå, så de har bara haft bra saker att säga om honom. Jag kan bara hålla med en så länge.

Det är mycket som ska bestämmas och saker som vi ska komma överens om. Det ska bli riktigt roligt, men nu känns det som att man bara vill komma i gång någon gång. Vi har inte gjort så mycket ändringar på själva ritningen, förutom att vi ska bygga ut som ni som har läst bloggen tidigare vet om. Sedan ska vi som sagt ha lite annan panel på huset. Det ska bli spännande sedan när Jens å jag ska komma överens om alla saker som inner dörrar och handtag å sådant. Men det blir nog bra....

Innan vi hade mötet kom Mari på frukost hon var hos oss redan vid 7, hon var mycket punktlig, knackade på vid klockslaget. Nils var fortfarande hemma då, så att han blev så besviken när Jens kom och hämtade honom för att åka på dagis. Han tog fram Maris skor eftersom han tyckte att hon skulle följa med men riktigt så var det inte som sakt. Per kom en sväng oxå å sa hej, han har lyckats sågat sig i handen på bygget, aj aj aj en sena i långfingret tror jag att det var hade gått av. Jag vill inte vara i hans skor just nu, det är tur att han har Mari som kan ta hand om honom.

Jobbar kväll idag men jag jobbade till halv 4 igår. Eftersom att Jens skulle jobba över hämtade Sten Nils på dagis igår. Då passade jag på att åka ut till Birsta själv har inte varit där på länge inte utan barn och sambo iallafall. Handlade en väst och ett par byxor till Nils, en kokbok åt mig själv se om jag kan få lite insperation. Hade några stycket förut men de förstördes som sagt. Kollade lite på bokrean men jag är i en snål period just nu så att jag tyckte att det var ganska dyrt ändå. Var även på stadium å kollade lite, tänkte köpa galon kläder, eftersom att våran börjar komma med strormsteg, å det är så underbart jag bara älskar den här tiden när alla snö försvinner. Alla fåglar börjar att kvittra, jag tycker om vintern oxå men det känns som att vi har fått mer än nog av den nu.

Nils är på utflykt på dagis i dag, så att fick ta med sig skidorna det ska bli spännande att höra om han har åkt något eller inte. Enligt Jens var han mycket stolt över dem i morse på dagis å visade upp dem mycket stolt för fröknarna å de andra barnen Han provade att åka lite i lördags men då var han så trött efter att ha varit ute hela dagen så att då gav han upp ganska snabbt.

Å vad jag saknar honom, längtar efter att få krama om honom, jag är rädd för att han börjar att bli förkyld igen men jag hoppas inte det. Varken Jens eller jag kan vab några fler dagar den här månaden, men i morgon är jag ledig så att då ska han vara hemma å mysa med mig hela långa dagen. Om han inte mår dåligt så tänkte jag ta med honom in till stan å fika å gå på kulturmagasinet.

Nej nu ska jag jobba!!

Kramen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0