Helgen är snart slut

Och vi är snart tillbaka till vardagen, men det känns nästan skönt att få göra någon nytta å inte bara dega. I fredags efter jobbet åkte vi i väg å städade på dagis å det gick jätte bra även fast att jag var ensam med Nils en timme (eftersom att Jens skulle hämta gevären). Nils var så duktig å hjälpa till men det var roligast att sprita tyckte han, hoppas att han tycker att det är lika roligt när han blir äldre. Sedan for vi i väg å handlade, men när vi kom hem var vi så trötta så att vi missade "solsidan" på 4an en mycket bra serie måste jag säga. 

På lördag var det meningen att vi skulle umgås hela familjen men det blev inte så eftersom att Jens skulle ut å jaga lo djur (fick inget) efter det var han i väg på dagis å skottade av taket så att det inte ska rasa ner på våra kära små barn. Jag frågade om jag skulle hjälpa till men han sa att det inte behövdes sedan visade sig det att det var bara 4-5 pappor som hade varit där, dåligt tycker jag.

Men vi roade oss själva, Tommy kom över en till oss till Nils stora lycka. Eftersom att det var så underbart väder ute var vi ute hela långa dagen, vi åkte kälke, spark skottade snö och tog en promenad till farmor å farfar. Där även Jenny var med familj vi blev inte där så länge men det var skönt att få röra på sig lite iallafall. Det blev ingen promenad dess värre. Men både Nils å jag provade skidorna oxå, å var roligt det var tyckte jag iallafall.

Sedan på kvällen somnade Nils framför tv i Tommys famn, så att det var bara att natta honom å sätta på dvd. Jens hade köpt sista millenium filmen luftslottet som sprängdes. Den var riktigt bra rekommenderar den om ni inte har sett den, jag tycker personligen att ettan å trean var bäst. Den höll mig verkligen vaken även fast att den var lång men Jens däremot han somnade efter halva filmen, han är inte van att vara vaken efter nio. Men det är inget fel på det.

Jag måste berätta igår kväll innan filmen åkte Tommy å jag på affären å handlade lite inför filmen å Jens tog med Nils till Jenny en stund. Vi kom hem före dem, när vi öppnade dörren tjöt brandvarnaren i högsta högg. Nej brinner det tänkte jag, fick lite ont i magen kollade runt i alla rum men hittade ingenting som tur var. Blev riktigt skraj där ett tag. 

Idag däremot har vi bara latat oss, det var meningen att vi skulle åka upp till Ånge men det blev inte så eftersom att vi inte hade någon bil har fortfarande inte fått till baka saaben.

Vi fikade ute på balkongen i går, i det underbara solskenet så att jag lägger upp lite bilder.

Ha det bra. Kramen






Gott med smörgås fika.



"Inte nu mamma"



MYS FIKA!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0