Fest igår

På vårbackens förskola, det var föräldrarna till de som ska börja sexårs som hade ordnat med fröknarna, de hade övat in flera uppträdande med sång och dans. De var jätte duktiga allihopa, men Nils ville inte vara med och uppträda han ville leka i skogen och åka rutschkana istället. Jag ville inte tvinga honom till något han inte ville vara med på. Men han blev inte glad av att se mig eller, utan han sa bara att han vill leka kvar på dagis. Jens kunde inte vara med från början eftersom att han fick jobba över igår.
Han kom lagom till maten, vi hade egen föda som vi grillade å så bjöd de på tillbehör till det, det var jätte gott men Nils hade inte tid att äta han skulle leka. Efter det bjöd de på hemmagjorda tårtor, som också var mycket goda.

Jag pratade lite med fröknarna om hur Nils har reagerat på att få ett syskon om han har berättat något, de sa att han hade sagt att "mamma bara sover nu". Och det är sant det gör jag oxå är så trött, eller så är jag helt enkelt lat så kan det oxå vara. Det var iallafall en bra kväll.

Åkte buss dit och det var hur mycket folk som helst, i bosvedjan var den en mamma med sitt barn som klev på som inte eller fick någon plats utan hon fick stå med sitt barn. Jag förstår inte att ingen kunde kliva upp och erbjuda sig henne platsen hon behövde den bättre än alla dessa lata tonåringar som var med. Alla var så snabb att sätta sig när det blev en plats ledig, men när det var "min tur" sa jag åt henne att hon kunde sitta där jag tyckte så synd om henne, barnet var kanske nästan 2år. Tänk så hade vi krockat eller bussen bromsat in då hade barnet och mamman farit rakt ut genom förarfönstret. Usch hemska tanke.

Är som sagt ledig idag men ingen hade tid att träffas så att jag stannar hemma idag å sover som jag alltid brukar göra enligt Nils, gopojken. Vi ska göra ett nytt försök i kväll och åka på Ikea å köpa säng åt Nils Det är dags nu, men han ville ha lika stor säng som oss men det får inte plats i sovrummet.

Ska kanske göra rent i sängen oxå å hänga ut sängkläderna, skulle behövas nu när det inte regnar ute eller.

Kramen 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0