Varmt inne och kallt ute

Ja jag måste få klaga lite. För några dagar sedan var det snökaos ue så att man kunde inte ta sig ut och nu de senaste dagarna har det varit iskallt ute. Är det inte nu man ska njuta av den här underbara vintern och den underbara snön?? Jag bara undrar, jag brukar inte tycka att det är så farligt med några minus grader och bara man klär på sig så fryser man inte men jag har en son på två och ett halvt år som inte tycker om att det är så kyligt. Han vill så klart vara ute och prova sin nya snöskyffel och nya skidor men det går inte för då blir det för kallt för honoms små kinder. Har prövat både idag och igår fick gå in efter bara en halv timme. När ska detta vända???

En annan sak som jag har funderat över är min egen träning, jag och mari kom igång så bra efter jul uppehållet och lite längre och jag kände mig mycket mottiverad. Men så brann det hemma så klart (det var meningen att vi skulle ha tränat på måndagen allt var packat å klart) så att mina kläder och skor blev förstöd. Har köpt nya kläder men inga skor, det är så dyrt och varje gång jag har varit iväg och ska ha handlat den sista tiden har jag varit med jens och han vill inte vänta för länge där ska det gå fort undan. Och när det handlar om träningsskor vill jag inte ta första bästa så är det bara. Nej mitt mål den här veckan är att inhandla ett par tränings skor. Skulle behöva ett par stövlar också men det får vänta, det gäller att prioritera här i livet.

Har känt mig lite hängig nu den sista veckan har inte haft någon lust att göra någonting alls, det måste jag ändra på kan inte gå här och deppa det tjänar jag ingenting på. Men det känns som att varje gång jag slappnar av händer det något nytt, går på nålar hela tiden och bara väntar på nästa stora sak som ska ske. Har gått och blivit extra stor överbeskyddare över nils är så rädd att det ska vara han som är nästa offer. Ja jag vet att det låter jätte konstigt men det är så det är och då skriver jag om det.

En väninna dotter till mig hade kalas idag men vi kunde tyvärr inte komma eftersom att jag jobbade som vanligt när det händer något, måste försöka att ändra på det också. Det är mycket på min lista som ska ändras.

I går köpte Jens och jag godis, för första gången på mycket länge faktiskt. Har försökt att hålla mig undan sådana saker bullar och kaker är det inga problem med för det tycker jag inte om det är bara onödigt tycker jag. Men just små godis kan jag var extra svag för i mellan åt. Vi tog fram det efter att Nils hade somnat, å vad gott det var för stunden men inte efter då får man så ont i magen och får dåligt samvete för stunden. Tänk vad beroende framkallande socker kan vara, jag kan inte sluta och så blir jag som sugen dagen efter också, förstår inte varför.
Men jag tror att det är som de säger att bröd, pasta, potatis m.m som innehåller socker gör ett beroende också. Jag menar inte att alla ska tycka som mig det begär jag inte vi har alla olika åsikter. Men jag har märkt själv att när jag har prövat med att äta mindre kolhydrater en längra tid så har jag mindre migrän, då slipper kroppen det så kallade giftet. Ska försöka med det igen jag menar inte att man inte behöver dra ner helt för det går inte det finns kolhydrater i nästan allt. Jag brukar försöka att äta lite mindre bröd, äta gröt på morgonen istället med ägg. Äta riktig middag och lunch isället för mackor. Kanske en frukt på kvällen, vissa säger att man inte ska äta frukt heller men då tycker jag att det börjar att bli sjukligt. Sedan är det självklart inte säkert att det passar alla. Jaghar vänner som äter enligt LCHF men det vill inte jag göra för jag vet att jag klarar inte av att äta fläsk och ägg på morgonen eller massa grädde. Då skulle jag må illa konstant, jag föredrar lite extra kolhydrater men pasta, potatis och ris kan jag vara utan. Slut pratat om det!!

Ni får ha en bra lördag kväll, själv tror jag att jag sover över eftersom att jag börjar klockan sju i morgon bitte, hinner inte mer en komma hem och vända.

Kramen

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0