Upp och ner

Jag tycker att det går lite upp ocn ner med känslerna. Idag tycker jag att det har gått mycket bättre än igår. Jag jobbade natt igår så att det var meningen att jag skulle sova i dag länge tänkte jag, men det gick inte jag vaknade klockan tio på förmiddagen och var klar vaken jaha vad ska jag göra nu jag försökte att kolla på teve lite å datorn så att jag kanske kunde bli sömnig men icke eller sedan vid halv ett tiden tvingade jag mig själv att lägga mig i sängen. Ja jag somnade å sov ända till halv fyra, skönt. Jens å Nils var inte hemma förän vid fem tiden det blev korv till middag idag men själv åt jag tonfisk, tycker inte alls om korv längre vi åt korvstroganoff i måndags det var inte alls gott. Jag brukar inte vara så kräsen, jag menar nu när vi inte har så mycket pengar att röra oss med så får man ta det man har hemma. Det är slut på att äta ute eller ta hem mat nu å Jens ska börja med matlåda, själv har jag nästan alltid med mig det eftersom att det är så praktiskt. Nej nu får det vara slut pratat om mat.

Som ni kanske ser så jobbar jag natt idag också, det ska bli så skönt på morgonen när de andra kommer och byter av oss det är det bästa med att jobba natt när man får gå hem och man vet vad trötta de andra är som kommer och jobbar dag. Annars tycker jag att det är en ständig väntan innan man ska åka när man jobbar natt.
Fick nya schemat igår och jag kan konstatera att jobbet kommer att bli mitt andra hem eller kanske till och med mitt nya hem det var inte många lediga dagar. Jag som har lite annat planerat som att försöka att träna och att fixa med huset men det ordnar sig. Jag skulle ha jobbat hela helgen plus måndag, tisdag och onsdag men jag fick ledigt eftersom att vi ska flytta i helgen igen men den här gången stannar vi lite längre. Det blir nog bra vi ska handla lite saker och möbler nu i veckan det känns inte så kul att handla det på ikea i helgen. Vi har en 1,20 madrass som vi sover på nu hos Jenny som vi ska köpa en sång till och då funderar vi på om Nils kunde få ta över den. Han tog ändå upp en stor del av våran gamla säng som var 1,50. Vi har försökt att få honom att sova inne i Viktors rum i hans säng men han har sovit så oroligt så att han har fått sovit hos oss. Jag förstår honom också han söker trygghet i allt som har hänt och händer runt om kring honom.

Jens sa något bra i kväll att det positiva med det som har hänt är att vi får chansen att bygga upp vårt nya hem/liv tillsammans och allting som vi köper är vårat och inte uppdelat. Det känns bra tycker jag också för nu blir det vaårat hus och inte Jens hus som det har känns som innan ibland. Ja vad skulle vi göra utan varandra Jens, jag och Nils ........................

Skulle kunna sitta och skriva hela natten en massa strunt men det blir så jobbit för er att läsa ska försöka att bli bättre på att uppdatera mig om vad som händer och sker just nu i Ellas värld!

Kramen



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0