Söndag morgon

Och det ser ut som att det snöar ute lite vet inte vad det är för tempratur men det måste bli varmare snart hoppas jag. Sov över på jobbet igår det gick bra somnade redan vid elva tiden och sov hela natten, låg som vanligt och tänkte på lite allt möjligt när jag skulle sova. Ska alltid lösa alla problem när det är sovdags förstår inte varför men det är då man slappnar av och det är då man ska rannsaka vad som har hänt under dagen eller livet. Låg och funderade på vad de gjorde där hemma och hur det var med dem, lite svårt att lämna dem ensmma under natten utan att jag har kontrollen (kontroll behov).

Slutar klockan tre idag det ska bli så skönt att komma hem sedan till de andra, men jag måste erkänna att det känns mycket tomt nu när vi inte har några husdjur längre jag har alltid haft katter hela mit liv vet inte hyr jag ska klara mig utan. Men jag vet att det blir svårt när vi bor som vi gör nu kanske skaffa någon tills sommaren när det är lite varmare. På tal om katter jag kommer inte ihåg om jag har talat om det här innan men jens och roger hittade Patricia död på övervåningen under soffan. Det är en otrolig saknad efter henne, hon var något mycket speciellt betydde mycket för hela familjen till och med Jens. Satt och kollade på några bilder på henne sedan hon var en liten kattunge, å så liten hon var hon fick plats i ena handen. Var så söt och god, nej henne kommer jag aldrig att glömma.

Men min absoluta favorit genom tiderna var ändå min Patrik han var även min första egna katt, honom fick jag när jag fyllde sju år av mamma. Jag minns när vi hämtade honom och resan hem. Han fick gå igenom en hel del men han var tapper och kämpade in i det sista tyvärr blev tvungen att ta bort honom när han fick problem med sina inre organ, det var när jag var i varberg 2002 jag kommer ihåg att pappa ringe och talade om att han hade varit till vetrinären där de hade sagt att han var mycket gammal och att det inte gick att göra så mycket åt hans tillstånd. Han led så mycket på slutet så att det var nog skönt för honom att somna in. Han var helt otrolig man kunde prata med honom och han var aldrig sur eller arg, jag tror inte att det fanns någon som inte tyckte om honom. Nej han har ett mycket speciellt plats i mitt hjärta och det största.

Ja vad ska jag göra när jag kommer hem, hm förmodligen ta itu med de där piiiip gaedinerna som jag köpte på ikea som är för långa måste strykas upp. Inte mitt favorit intesse men det måste göras..

Kramen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0