Första dagen på det nya åter 2010

Det tok snöar ute jag var ute med Nils en stund och skulle skotta lite, men Nils bara klagade på att det blåste ute så han ville bara gå in. Jag minns när jag var yngre äldre än Nils så klart så var jag ute från morgon till kväll oavbrutet mamma å pappa fick nästan dra in mig. Jag tycker fortfarande att det är underbart att vara ute i friska luften. Jag tycker att det är skönare nu när det är lite kyligare ute än som på sommaren när det är så här jätte varmt ute p kvavt. Nej jag måste ha blivit gammal som inte klarar av att vara ute i värmen på sommaren, kanske ska försöka ändra på det eftersom att jag har några sommrar kvar om jag inte flyttar till ett land där det är vinter året runt. Det kanske vore någåt det.

Vi var till Nils farmor å farfar å betalade hyran idag oxå så att nu är alla räkningar betalda för den här gången, skönt. Skulle ha åkt iväg å tränat idag på kvällen efter att Mari slutat men så visade sig att gymet var stängt. Typiskt när vi var så laddade att börja igen. Ska åka dit till veckan istället. Ta det efter jobbet eller någon dag som jag är ledig, har som sagt inte varit där på evigheter. Det är sån skön känsla efter att man tränat man känner sig så ren på något sätt.

Ja som sagt det var nyårsafton igår, det var mycket lugnt Mari å Per var här å vi åt middag å satt å surrdade då åkte efter tolv slaget eftersom att Mari skulle iväg å jobba idag. Nils han somnade vid halv tio i soffan. Ja han fick vara upp tills han somnade igår.

 Jag vet att det inte är rätt eftersom att jag vet att man ska lägga barnet samma tid varje dag även om det är helg dag eller vanlig dag. Min mamma å pappa la oss varje dag klockanm åtta tills att vi var nio år. Tyvärr har inte jag varit lika sträng med Nils men jag försöker att lägga honom senast åtta men ibland är han så spidad så han kan inte somna då kan man få hålla på med honom i en timme. Det är ännu svårare om vi har besök då vägrar han så klart att sova han är väll rädd att missa något.

Får kanske ha det som nyårslöfte att vara bättre på att ha tydligare regler för Nils. Men egentligen så tror inte jag på det här med nyårslöften det är en så lång period. Jag tror att det är bättre med veckolöften eller månadslöften de är lättare att hålla. När man klarar av något så växer man som person å det blir lättare att fortsätta sen kan man självklart få bakslag ibland men det hör till. Det är bara att kliva upp och börja om eller fortsätta där man trillade av. Sen är det kanske bra om man får stöd av nmågon annan eller kämpar tillsammans med någon som är eller varit i samma situation. Det viktigaste är förstås att man verkligen vill och gör det för sin egen del.

Jag hopppas att vi alla får ett bra 2010!!!!

Kramen 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0