Vart är spriten??

Vi är i stort behov av det hemma hos oss, ska köpa det nåsta gång jag är på apoteket. Vi har näligen fått magsjuka hela familjen, det började med jens sedan var det nils tur i natt med måde kaskad kräkningar å díareer. Å jag mår illa jag bara tänker på det sedan var det dags att börja om för jens igen å sedan min tur. Så att det har inte blivit så mycket sömn i natt. Om ni inte vill ha magsjuka ska ni hålla er borta från Öråker det verkar vara inne med just det magsjuka här.

Men vi är inte säng liggande så att så illa är dt inte det blir bar en hel del tvätt. Och till saken hör det att tvättmaskinen som står nere i källaren har gått sönder, men vi har tagit hit våran som stod där borta, vi trodde att den var trasig men jens var ner och startade den nu på morgonen när den hade fått tinat upp.

Ja jag tycker inte om att gå ner i källaren, man får gå igenom dörr efter dörr innan man kommer fram, usch jag får cellskräck, jag brukar inte vara rädd för mörker men på något sätt tycker jag att det är obehagligt att gå och lägga mig i det här huset, jag skulle hellre kunna sitta uppe hela natten för att slippa sängen. Det känns som att det är någon som står och kollar på mig, det kanske är ett spöke man vet aldrig. Men jag brukar inte tro på sådana saker den ända gång som jag har varit säker på att det har varit någon i rummet det var efter mammas begravning då kändes det som att hon var där för att ta farväl en sista gång.

Nils verkar kunna se vissa saker ibland det var som på Elviras dop i höstas då ville han inte vara kvar i kyrkan det gick bra så länge han fick vara ute men så fort vi tog in honom skrek han rakt ut.
Det var som den där natten när det brann hos oss, då Tommy vaknade av atthan fick jätte ont i hjärtat och fick hjärtklappning vid halv ett på natten, precis när det började brinna hos oss. En slump nej jag skulle inte tro det. Vi har starka famijeband även fast att vi inte är så stor släkt direkt men vi tar hand om varandra. De finns de som har jätte stot släkt men de skiter helt och hållet i varandra. Tänk på det!!

Var det någon som såg skidstaffeten igår?? Å jag vågade inte se början på sista bytet så att jag lyssnade på radion istället. Å vi tog guld JIPPI! Tyvärr gick det inte lika bra för tre kronor som åkte ut i natt så att det blir ingen medalj för dem iallafall, men så kan det gå ibland man kan inte vara bra på allt. Bättre lycka om fyra år.

Kramen 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0