24 februri 2010

Idag är vi lediga Nils å jag och jens är hemma eftersom att han inte mådde så bra igår någon sorts magsjuka tror jag, nils passade även på att kräkas i går kväll men ingenting sedan dess. Han verkar vara pigg å allert själv var jag oxå hemma igår hade sådan huvudvärk så att jag stannade hemma å sov å då försvann den utan droger skönt att slippa det. Det har varit ganska mycket på jobbet nu den sista tiden lite rörigt kan man säga. Jag var på sista utbilldningsdagen i måndags oxå vet inte om jag har lärt mig något nytt om mig själv eller om jag har hittat några nya vägar men detr kanske måste lägga sig först. Har varit inne på att ev läsa men vad vet jag inte jag vill inte läsa till sjuksyster det känns inte som att det finns någon framtid i det, men det kan ändras.
Vi får hoppas på att det blir bra i allafall i slut ändan får ta en dag i taget.

Det är mycket kallt ute idag det var ca 24 grader kallt ute i morse så att det blir nog inghen utgång idag för våran del, nils tycker inte om kylan. Vi var bort å skottade fram bilen igår så att idag ska de komma å hämta den så att den kan lagas. Bättre sent än aldrig tror jag. Jag tror att vi har gått och gruvat oss för det där så att vi har skjutit fram det hela tiden och kommit med ursäkter. Men igår hade vi inget val eftersom att vi gfick lämna tillbaka firma bilen så att just nu är vi billös. Men det ordnar sig (hoppas jag). Nästa sak att ta itu med är tv som vi ska lämna in har pratat om det i nästan än månad nu, vi har liksom tappat lusten och blivit lata (jag iallafall). Någongång ska det ske.

Johanna frågade hur vi kunde hitta huset, det är nämnligen så att jag har alltid vilja haft ett mansardstak, jag tycker att det är ganska mysigt å så försvinner detr inte lika mycket yta som när man har sned tak. Vi betämde oss för fiskarheden eftersom att vi har hört att de ska vara bra, så att vi skickade efter deras katalog å hittade Svanen som jag tyckte om å så var det så bra planlösning på det. Jag var inne på en enplansvilla först men det trodde inte jens skulle passa in där vi ska ha det, å det passar absolut inte med en modern villa. Jag tycker inte att de är speciellt snygga heller. Jag tycker bättre om husen med gammal stil. Jag tycker att röd målade hus ser så välkomnade ut. När jag var yngre ville jag absolut inte ha ett rött hus men det har ändras med tiden.

Det var meningen att de skulle ha hus visning på vårat hus där vi bor idag, igår men det blev inställt på grund av att det var så kallt men det kanske var bra för våran del!!??

Nej nu måste jag sluta att skriva för att Nils vill att vi ska göra något annat, ska curla lite granna är ganska bra på det i mellan åt.

Kramen
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0