Uppe före tuppen

Det är Nils mål varje morgon, han vaknade redan vid kl.6 på morgonen och talade om mycket tydligt att han var vaken, Jens var snäll och klev upp med honom men sen efter en stund kom nils tillbaka å ville att mamma oxå skulle kliva upp. Han tog min kudde å la den på soffan, ligg här mamma sa han. Det dröjde inte länge innan han oxå kom å kröp upp å skulle sova. Då sa han till mig "vad mysigig du är mamma", han är så söt.

Fast inte när han drar fram alla saker som är i köks skåpen, när jag frågar varför han stökar till säger han att han måste bygga. Han pratade med Tommy på telefon i går å då frågade Tommy vad han skulle göra i helgen "jag måste bygga hus" svarade han då. Det är mycket bygga å spika hemma hos oss nu, även laga mat å baka. Han håller på att lära sig vecko dagarna nu men han kan dem inte iordning. 
Det bara ploppar upp, funderar på att köpa filmerna fem myror är fler än fyra elefanter. Jag tycker att de filmerna är mycket lärorik. De är bra fortfarande även fast att det var inne på 80 talet.

Vi var ute igår en stund på f.m nils å jag, det var meningen att jag skulle ta en promenad så att jag tog med mig hans snowracer. Ville inte skjutsa han i vagnen i det här vädret. Men han skulle gå själv å skotta öråkersvägen samtidigt, vi var ute i ca 40 minuter å då hade vi inte kommit långt. Sen tyckte han att han hade varit ute länge, måste gå in till pappa sa han. Som tur var, var jens på k-rauta å köpte en ny släpvagn så att han kom å hämtade oss. Men när jens kom ville han inte åka, men då sa jens att de skulle åka i väg å köpa vinterdäck å då hoppade han nästan in i bilen. Konstigt, själv följde jag med och gick ut själv sedan på e.m då jag kunde gå i min egen takt. Det var så skönt att komma ut å röra på mig lite, det behövdes kroppen var så rastlös.

Senare på kvällen var det meningen att vi skulle ha fredagsmys, men det tog tid att få nils att sova å sedan såg vi bara solsidan å gick å la oss. Vi skulle nog egentligen kunnat gått å lagt oss redan vid åtta är så trött på kvällarna. Jens skulle nog kunna lägga oss ännu tidigare om han fick. Vi kanske börjar bli gammal??

Nej nu måste jag sluta skriva för att jens vill att vi ska börja städa, ja vi hörs. Ha en bra helg allihopa.

Kramen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0