Mörbultad

I dag känns det som att kroppen har åkt runt i en centrefug, har ont överallt, förkylning antar jag jens sa att det var samma ska för honom igår men jag mår inte så illa. Har inte gjort så mycket i dag har pratat med elvy lite, ev ska vi åka upp till Erikslund på söndag om det inte är för kallt. Det var ett tag sedan vi var dit, när vi väl är ledig samtidigt har det varit så mycket annat som ska göras eller så har vi varit sjuka någon av oss. Jag tror att vi försöker att satsa på att vara frisk så få dagar som möjligt samtidigt det här året. 

Är som sagt ledig i helgen ska ev ut å åka skidor med mari på lördag tänkte ta en lång tur, mari hade åkt där innan å hon sa att det inte var så mycket backar utan att det var mewr som att åka på tur, hoppas på bra väder. Solen skiner så fint ute men det är så kallt att vara ute, ja väder är det ända vi pratar om nu för tiden. Jag längtar till våren när det blir varmare ute å man kan sitta ute å fika på ballkongen som vi har där vi bor nu det är lite lyxigt har aldrig haft det förut. Ja förutom när jag bodde i Tidaholm å bodde på slottet de ni, de var tider det men jag saknar den ändå inte. Jag har det nog ganska bra nu ändå förutom att jag inte vet vad jag ska göra i framtiden.

Skulle vilja utbilda mig till något där jag vet att jag kan få jobb vart nu det är, men i bland är det som att det inte spelar någon roll vad man har för utbildning. Har träffat många som jobbar på boenden eller som t ex elev assistenter men de har ingen utbildning, känns lite orättvis tycker jag. Ja ja nog med det.

På tal om Nils han har fastnat  i ett tomte tema han vill se på filmen tomteverkstaden på youtube å när vi fikade i dag så sjöng vi liten tomte tittar ut på repeat jag försökte att leda in honom på något annat spår men det gick inte. Ja han är så söt min lilla kille vill bara krama om honom och tala om honom hur mycket jag älskar honom. Puss på dig Nils, ja okej puss på dig du oxå Jens.

Kramen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0