Lite information

Ja jag tänkte berätta lite om hur det ligger till för oss med allt som händer och sker. Vi var på möte igår om huset på LF, de hade räknat på vad de skulle kosta att renovera eftersomn att det var deras beslut men vi vill inte renovera. Så att vi ska få en summa istället som vi ska lägga på husbygget, vet ännu inte vad allt kommer att kosta men vi ska ansöka om att få ta lån på mellan skillnaden. Vi är ganska överens om vad vi vill bygga för hus det blir ett fiskarhedenvilla som heter Svanen. Den har en mycket bra planlösning men den var lite för stor anser jag men de andra som var liknanden hade ingen bra planllösning. Så att vi ska väll ta itu med det oxå framöver.

Det ska bli på samma ställe som innan men vi ska flytta det bakåt ex antal meter så att vi har trädgården framför huset. Jag vet vhur jag vill ha det men det gäller att komma överens oxå å Jens å jag brukar ha lite svårt för det ibland.

För er som är intresserad av att se hur den ser ut kan ni gå in på deras hemsida www.fiskarhedenvillan.se tiita där på våra hus, välj 1 1/2 plan och klicka på svanen medge att ni tycker om den, men jag skulle villja ändra lite på fasaden och ha pardörrar i stället ja det blir dyrare men det ska bli bra nu när vi ändå håller på.

Har gått och blivit förkyld oxå men jobbade i går natt ändå, ja jag vet att jag inte ska göra det å smitta ner de små men ibland finns det inget allternativ det är så att nästan halva styrkan är sjuk nu, vi var bara fyra igår kväll så att det gick inte. Sedan var det vissa på jobbet som reagerade att jag kom när jag är sjuk men jag kände mig inte speciellt sjuk så att det kändes dumt att vara hemma.

Det kändes så jobbigt att åka iväg att jobba igår men sedan när jag kom dit gick dert bra å jag och två andra koleger satt å prata ganska mycket igår om olika saker å det var skönt att prata av mig. Var så trött igår natt men höll mig vaken. helt otrolgt när klockan är så där vid halv tre å halva natten har gått då känns det segt. Inte var det någon bra hockey match eller som kunde hålla mig vaken men vi vann i allafall.

Mari kom och hälsade på igår på eftermiddagen, men Nils gjorde allt för att få uppmärksammhet med burkar och kastruller. Det slutade med att han somnade vid fem och sov sedan hela natten fram till halv sju i morse (enligt Jens). Vi bjöd även in Per igår på middag så vi satt och surra de om det mesta men det blev så klart mycket hus prat. De bygger oxå fiskarheden men de bygger Lommen som äe en enplanare kolla gärna på den oxå men se har gjort om garaget till boyta och har ett fristående garage. De har byggt/bygger nästan allting själva de gör ett jätte jobb, jag är verkligen imponerad på deras disseplin. Det blir jätte fint ska eventuellt dit på lördag och kolla spännande. Det är så skönt att ha dem som vänner de är så männsklig och omtänksamma, så att det är inte så konstigt att vi valde dem som gudföräldrar till Nils som är det bästa vi har.

Ja vi har skaffat en ny dator oxå så att nu kanske det blir lite mer bloggande, har varit dålig på det sista tiden har inte haft någon lust eller. Ska försöka ändra på det.

Kolla gärna in huset och kom med kommentarer!!

Doppingen                     Doppingen   Några andra allternativ.

Kramen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0