Kurs dag

Hela långa dagen om kompetensförsörjning och lära känna sig själv. Först var jag lite anti till det hela det kändes som att det var lite plåster på såren för att vi blivit uppsagt.

Men jag blev positivt överaskad jag tyckte att det var riktigt bra men det beror på att alla var där för att de ville och ville få ut något av dessa dagar. Alla sitter vi i samma situation men vi har olika bakrunder och personligheter så att det har varit mycket intressant att höra vad alla tycker och hur de hur de har reagerat, ser på framtiden. Vi är alla i olika lägen här i livet och olika förutsättningar. Eftersom att vi hade en hel timmes lunch kunde vi passa på att äta på patient hotellet. Det var mycket bra mat, det var bara jag från våran avdelning. Det är alltid lite speciellt när man kommer själv så där och inte känner de andra men det som är positivt med det är att man måste prata med de andra och ta steget att ta kontakt med de andra. Annars om jag känner nån av de andra är det lätt att jag håller mig till dem, vi blir som en egen lite grupp.

Nu fick jag lära känna lite andra människor, nu får man komma ihåg att vi ska bara umgås två dagar den här veckan och sedan en halv dag på uppföljning så att man behöver inte öppna upp och berätta hela sitt liv.
Jag brukar tänka på vad jag säger och inte berätta om allt som har hänt i livet. 

En av uppgifterna som vi fick var att sitta i en grupp med tre där en var observatör som skulle sitta och lyssna på samtalet mellan de andra två där den ena skulle fråga hur den andra upplevde själva situationen med öppna frågor. Det vill säga ställa frågor där man inte bara kunde svara ja eller nej. Det var mycket intressant att höra hur observatören uppfattade att jag var som person och hur jag tänkte. De tyckte att jag var en stark person som tacklade det hela mycket lugnt.

På något sätt känns det som att det kommer att ordna sig, ja jag vet att jag är uppsagt och att jag inte får jobba kvar men det måste finnas andra lösningar. Men de kommer inte gratis utan jag måste göra det själv. Jag är osäker på om jag vill ta ett tillfälligt jobb som jag kanske bara får stanna på några månader. Jag tror att jag är mer inne på att börja läsa till något som jag vill jobba med i framtiden. Saken är den att jag inte vet riktigt vad men jag ska kolla på det jag tänker iallafall inte bara stanna hemma och tycka synd om mig själv det löser inga problem.

Känner mig trött nu i kväll även fast jag inte gjort något men det kanske är det som är grejen det är bättre att hålla igång. Ska bli spännande att se hur det går i morgon.

Kramen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0