Händelse rik helg

Började i fredags efter jobbet då jag och Mari åkte i väg att träna på Helex, körde kondition en timme på gymmet det gick jätte bra med tanke på att jag ej tränat på länge. Jag blev så pigg och glad efter det var så skön känsla att jag hade klarat det, det var lite tungt innan men sedan så. Efter det äkte jag hem och lagade middag till mig och familjen. Vi hade bjudit Mari å Per på middag på lördagen så att jag satte i gång på en gång att fixa med det koka två hela kycklingar ja det gick oxå bra var lite nervös över att den skulle bli rå men inga problem alls.

Medan jag fixade maten oc underhöll Nils höll Jens på med tv oc våran nya inköpta antennn som fortfarande inte fungerar det är en lång historia men man kan säga att vi har ngr i landsproblem här hemma hos oss just nu.

Sedan åt vi en underbart god fruktsallad till fredagsmyset sedan stupade vi i säng alla tre. Men jag var klar vaken på morgonen i lördags jag skulle ha kunnat kliva upp redan vid 6 tiden men jag låg och drog mig tills de övriga vaknade vid halv åtta. Upp och käkade frukost sedan var det dags att städa olch tvätta kläder. Nils ville oxå hjälpa till men han fick inte göra som han ville så att han blev lite besviken. Tommy och jag hade bokat att vi skulle ut och gå på f.m så att han kom vid tio tiden men saken är den att Nils ville inte stanna hemma. Utan det var bara att ta med honom i vagnen och det var inte lätt att ta sog fram det var inte plogat så att det var mycket tuuuungt!! Vi fick turas om att dra vagnen sedan på slutet ville Nils gå å jag tänkte att ja en stund går bra men det blir inte ngn träning när man ska gå med ett barn på 2,5 år det slutade med att Jens kom och hämtade honom för att han ville bara in han ville inte vara ute längre. Tommy och jag power walkade sista biten så att det skulle bli lite träning. 

All frisk luft gjorde att vi blev hungriga så vi gjorde kaffe och fika när vi kom hem ååå det är så gott med fika när man har varit ute det blir som godare.

Sedan bar det i väg på affären för att veckohandla Jens stannade hemma med Nils så jag åkte med Tommy. Skönt att handla i lugn och ro och inte behöva ha någon som stressar mig. När jag kom hem var det dax att fixa det sista med maten och fixa oss själva vi blev precis klara innan Mari och Per kom de avr precis i tid. Många pluss poäng till dem.

Vi hade en underbar kväll med mycket god mat och dryck lite mycket vin kanske men det blev en lyckad date som vanligt med våra underbara vänner. Jag är så glad att jag har er ni ger så mycket tillbaka.

Idag vaknade vi tidigt trots att det blev en mycket sen kväll/natt, så åter igen var det dags att laga mat inför veckan förberedde maten till måndag och tisdag eftersom att jag ska på kurs då som inte slutar förän vid fem och jag vet hur trött jag blir och jag vet att jag har så lätt för att handla skräpmat när jag inte orkar laga något annat. Men nu är det fixat, skönt. Sedan for Nils och Jens till farmor och farfar, jag tog en lång promenad med Tommy vi var ute ungefär en och en halv timme det behövdes det var underbart väder solen sken så underbart ute och det var inte kallt eller blåste ute det kunde inte ha blivit bättre. Helt otroligt, var lite osäker på om solen någonsinn slulle visa sig igen men det fick vi all svar på idag. Jag hoppas att alla som kunde tog chansen och samlade på sig lite solenergi idag. Jag tycker iallafall att jag blir piggare av ljuset.

Var även på Birsta i dag det var meningen att jag skulle följa med Tommy som lite smakråd men det blev jag som handlade mest köpte lite saker på ikea till hemmet som slutade på ca 1000kr köpte ändå inget onödigt. Köpte även strumpbyxor till Nils. Sedan nu på kvällen har jag bara myst med min underbara kille Nils.

För er som undrar om vi har köpt en dator kan jag tala om att det har vi inte gjort utan vi har lånat den av Ulla å Sten som har ska åka till Israel "ngr dagar". Nu ska jag snart gå och göra min övriga familj sällskap i sängen som redan har somnat. Får se hur kursen blir i morgon.

Kramen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0