Gårdagen

Började med att det var något fel på maris telefon så att vi fick inte tag i varandra. När jag ringde var det bara mobil svar, sa jag trodde att hon hade stängt av telefonen för att hon ville vara ifred. Så att Jens, jag å Nils åkte på birsta för att kolla på lite saker till Nils å bokrean. Det blev en bilbana, lego och bamse samling till Nils. Under tiden som vi var där försökte jag att nå mari utan framgång, till slut blev jag orolig och ringde per han tyckte att jag skulle ringa hennes syster. Hon sa att mari hade problem med telefonen men att hon hade åkt hem till oss när vi kom hem hade hon redan åkt.

Jaha vad ska vi nu göra, något måste vi göra så att efter fikat gick nils å jag ut i det underbara vädret. Det var inte alls kallt ute å efter ett tag slutade det även att snöa. Vi skottade fram ballkongen och alla gångar men nils skottade tillbaka det som jag hade skottat. Efter det ville Nils åka stjärtlapp, han var jätte duktig å kunde åka helt själv. Det var så skönt att få frisk luft i lungerna, man blir så mycket piggare å gladare. Jag var på liiiiiiite dåligt humör innan jag gick ut men det vände efter ett tag. Vi var ute nästan 2,5 timme om nils hade fått välja hade vi stannat ute mycket längre. Han trivdes när det inte blåste eller var för kallt ute.

Sedan på kvällen byggde vi lego å körde bilbana, senare på kvällen poppade vi popcorn. Nils somnade i min famn och Jens somnade på soffan redan vid 7. Själv satt jag uppe å kollade på tv växlade mellan os och schlagern. Inget av det var speciellt bra.

Sov lite dåligt i natt eftersom att Jens har sprungit mellan toan å sängen hela natten stackarn. Själv tror jag att jag har fått tandverk, men jag försöker att förtränger det eftersom att jag inte tycker om att gå till tandläkaren det finns nästan inget värre. Jag skyller på att det beror på förkylning eller att det är en visdomstand som trycker på. Det gör ont i hela höger sidan från käken upp till huvudet. Men jag får skylla mig själv.

Det var meningen att vi skulle ha åkt till erikslund, men det får bli en annan dag. Får se om jag ska ringa till mari i stället eller gå ut med nils.

Kramen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0