Bokbussen och stjärtlapps åkning

I tisdags var nils och jag lediga båda två, vi stannade inne hela långa dagen eftersom att jag inte var på humör men samtidigt blir jag inte på bättre humör av att vara inne i den instängda luften så att vi åt en tidig middag eftersom att Jens kom hem vid halv fyra. Sedan gick vi ut hela familjen det var ganska ljust ute så vi gick hem till vårat hus där Jens plockade ner tv antennen och jag tog fram skidorna. De andra gick in och hälsade på Jenny med familj en stund. Själv satt jag på mig skidorna och provade dem lite, det är så mycket snö nu så att det går inte att åka på åkrar för då åker man bara rätt igenom. Ska ta med mig Mari någon dag och åka i spår. Men mina skidor är vallnings fria så att det blir inte lika bra glid på dem. Men samtidigt så kan jag inte valla eller har aldrig haft det intresset av att lära mig.

När vi skulle åka skidor på skolan så tyckte jag att det var det värsta som kunde hända, jag hatade att åka skidor det var roligare med skriskor. Men nu tycker jag att det är ganska roligt och skönt att åka. Det trodde jag aldrig att jag skulle säga. Nils fick som sagt ett par skidor av Jens i julkapp men han har inte hunnit åkt så mycket på dem men vi ska pröva i helgen när jag är ledig.

Sedan åkte vi hem tillbaka till oss med en snowracer, spark, skidor och en tv antenn det var nog en mycket märklig syn att se oss gå där efter vägen. Jag ville att Nils skulle åka spark men han skulle åka snowracer, som tur var gick det bra hela vägen. När vi kom tillbaka stannade vi kvar ute och lekte med Nils lite vi åkte bland annat stjärtlapp vilket Nils tyckte var mycket roligt han ville inte åka ensam så att jag åkte med honom. Det gick ganska fort, Jens som trodde att det skulle bli en stor flopp men det blev det inte. Nils kunde ha åkt hela kvällen om han hade velat men vi blev avbruten av att bokbussen kom till öråker. Ja vi bor på landet men jag hade ingen aning om att bokbussen stannade här.

Nils tyckte att det var jätte roligt och spännande att få komma in och kolla på alla böcker han fick välja fyra stycken som vi ska läsa, en handlade om monster den fick jag läsa två gånger på kvällen när han skulle sova den var mycket populär. Det är roligt att se att Nils uppskattar sånt som är lite annorlunda nu för tiden. Jag önskar att jag inte var så tråkig utan kunde gå ut lite mera med han och lära honom att han inte bar ska sitta framför tv hela dagarna. Nej det måste både Jens och jag bli bättre på.

Igår gjorde jag inte så mycket jobbade på eftermiddagen sov så länge som möjligt på f.m. Idag jobbar jag dag slutar vid halv fyra sen ska jag försöka ta mig till birsta och handla ett par tränings skor eftersom att Mari och jag ska i väg och träna på fredag om inte någon av oss blir sjuk eller något annat skulle hända. Har inte köpt någon dator ännu så att det blir inte så mycket bloggande framöver men det har ni kanske märkt. Det blir bättre snart.

Kramen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0