TIDEN RULLAR PÅ

Är i vecka 26 nu, skönt tycker jag för er som vill veta så är det ca 70% chans för barnet att överleva om de skulle födas nu, i v28 hamnar man i sundsvall. Ja jag vet att det är sjukt att tänka så men så är det när man jobbar inom denna bransch. Som tur vet jag att jag inte är ensam, bebisen får gärna komma efter v36 då brukar de må bra om de inte blir några komplikationer under förlossningen. Ja men det får jag börja fundera på längre fram hade jag tänkt mig. Ja hur mår jag då, jo tack bara bra ska inte klaga. Har inga foglossningar eller illa mående har inte hunnit blivit så jätte stor ännu så att det går bra att ta mig fram utan problem. Har tyvärr inte sluppit migränen denna gång, det hälsar på lite då och då men sånt är livet.

Var på birsta igår (några veckor sen senast) köpte kläder åt Nils han har växt för fort i sommar så att byxorna är för korta å så har han så dåligt med hoodtröjor så att det blev några sådana oxå. Kunde inte undvika att kolla på bebis kläder när jag ändå var där å vad jag längtar tills att den lille kommer. Jag tror inte jag har förstått innan att jag ska bli två barns mamma. Ska bli så spännande som sagt bara 14v kvar nu hoppas jag.

Vi tog en sväng ut på Alnön i går och kollade på hus färger på vägen över alnöbron sa Nils att han ville bada " öppna dörren jag vill bada". Jag hoppas att han aldrig får för sig att bada från Alnöbron ingen bra idé. Sedan var vi på ica och köpte regnkläder och en jacka åt Nils helt okej ändå billig om inte annat.

Idag kommer Tommy och hälsar på vi ska gå på drakborgen en sväng och eventuellt ska jag köpa en laddar till kameran har lyckas att tappa bort den. Det var samma sak när Nils skulle komma till världen. Skulle behöva ha en regnjacka oxå, kolla på en spjälsäng som jag hittat på babyproffsen. Å det finns så mycket fint till de små att köpa vilken tur att jag har jobb ett bra tag till så att jag har pengar att köpa allt jag vill ha nästan iallafall.

Nej nu ska jag underhålla den lilla, alltså Nils.

Kramen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0