Städ dags

Har gått och gruvat mig hela helgen, vill inte men måste städa varför kan det inte vara roligt att städa tänk vad mycket enklare det skulle vara då. Men i morse när jag hade borstat tänderna och skulle torka mig på handduken kände jag något konstigt det var en äcklig kuse jag bara skrek rakt ut, usch och fy. Jag HATAR kusar och insekter vart kommer allihopa ifrån varför ska de samlas just hos oss. Det är en av nackdelarna på sommaren den andra är den kvava luften och värmen. I alla fulla fall så bestämde jag mig för att kusarna måste städas bort. 

Det är tyvärr mycket svår städat i lägenheten eftersom att vissa fläckar på dörrarna är ingrodda så hur mycket jag än gnuggar så går det inte bort. Då känns det inge bra efter städning när det inte är helt rent. Hur som helst så harjag tagit det grundliga nu skönt att det är över.

Nils tycker att det är roligt att hjälpa till vilket han till slut fick men det slutade med att det var vatten över hela köks golvet när han skulle torka golvet. Jag försökte att inte bli arg på honom men om det är något som vi har gått om här hemma så är det vatten. Man får byta sockar ett x antal gånger per dag eftersom att kylskåpet läcker i köket och toaletten på badrummet inte allt för roligt alla gånger. Ja ja vi ska vara glada att vi har någonstans att bo.

Jens är borta vid bygget som vanligt och jobbar men tyvärr blev han ensam idag oxå eftersom att han som hade lovat honom att hjälpa till hade dubbelbokat sig. "PIP" strulpelle, fy vad le jag blir jag förstod att det skulle bli så här. Jag blir inte sur på Jens men förbannad på de som har lovat att hjälpa till men inte gör det. Lovat är lovat vi måste ju bli klara med plattan innan huset kommer v37 veckan innan ska Jens på älg jakt och nästa helg ska han på björnjakt.

Igår kväll var vi iallafall i väg och plockade lite hallon som Nils fick som lördagsgodis framför TV, han faller i trans när han äter hallon man får ingen kontakt med honom. Själv såg Jens och jag på en film efter att Nils hade somnat, Sherlock Holmes den var lite speciell men jag tycker personligen att den var ganska bra. Det var länge sedan vi såg en film tillsammans nu så det var mysigt.

Har inte bestämt ännu vad vi ska göra idag men det är så kvavt ute så att det är inge roligt att gå ut igår var det en plåga. Jag köpte föresten den där nässköljen igår för bihålorna. Det var inte så svårt det som var äckligt var att när man sprutade in den där salt lösningen i näsan fick man inte svälja det, hur lätt var det då. Hur som helst tror jag att det har hjälp faktiskt. Hade jätte ont igår kväll och i morse men nu känns det jätte bra. Så nu kan jag inte klaga.

Jag vet inte om jag har vaknat på fel sida idag är sa anti och negativ. Hmm...........

Kramen



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0