Nils är desperat

Han bara ska ha en katt, han pratar nästan varje dag om att vi snart ska ta hem en av Julias kattungar. Men nu vill hon ha dem för sig själv. Vi var ute och gick runt öråkervägen i går sedan tog vi malåsvägen tillbaka för att slippa lite timmerväg och då såg vi en katt som såg ut som Gösta (våran förra) men lång hårig. Både katten och Nils blev glada av att se varandra.

Nils sa att det var våran katt som vi måste ta med oss hem, han gjorde allt för att försöka få den i vagnen men det var inte riktigt vad katten ville. Sedan sprang han efter den utan något bra resultat. Han blev så ledsen när han inte fick tag på den. Jag försökte trösta han med att vi snart ska skaffa en egen katt ( när jag har pratat med hyresvärlden). Sedan när vi kom hem, ville Nils vara ute så jag gick upp en snabbis för att fixa lite saker. Då hörde jag att Nils var på väg upp för trappan med någonting, först trodde jag att det var grannflickan som var med. När han var uppe såg jag att han hade tagit en av grannens katter. De är mycket social och har inget emot att komma in och hälsa på ibland.

Nils tyckte att vi skulle ge den mat och vatten och att vi skulle stänga dörren så att den inte skulle springa ut. Han ville att vi skulle behålla den. Ja den är jätte fin men vi kan inte behålla andras katter. Som tur var kom Tommy då så att han fick annat att tänka på.

På efter middagen tog vi en sväng in till stan på biblioteket och uträttade några ärenden när vi ändå var där. På kvällen gjorde vi inte så mycket. Vi sov ensam hemma denna natt eftersom att Jens är uppe i köttsjön och jagar uppe i jämtland. Han kommer inte hem förrän i morgon. Jag ska jobba så att Nils ska få sova hos faster och imorgon ska han vara med Tommy och Agnes.

Nej nu ska jag städa,igen.

Kramen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0