Måndag morgon

Igen och varken Nils eller jag ville kliva upp idag, vi var båda på riktigt dåligt humör. Har inte sovit så mycket i natt vaknade vid kl 3 redan och kunde inte somna om. Låg och tänkte på allt som ska planeras och lite till.

Jens kom hem igår men de hade inte stjutit någon björn eller sätt någon tråkigt för honom. Det hade gått jätte bra för nils hos både faster och hos Tommy. Så det var bra. Han har blivit så stor igår kväll när vi skulle sova så sa jag åt honom att han skulle gå på toa och borsta tänderna. Då sprang han i väg själv och stängde dörren, jag gick efter för att se vad han gjorde egentligen. När jag kom im skulle han kissa och sa att det varupptaget. Han är bara för söt min lilla kille det måste jag säga.

Det har gått så bra hela veckan nu under tiden som jag har lagt honom på kvällen inga problem men igår skulle han testa oss när vi var hemma båda två. Då var han riktigt trotsig, men då blev jag arg på honom och då sa han förlåt. Det går inte att vara arg på honom så länge.

Idag har vi även lämnat in papper på dagis om att vi säger upp våran plats på Vårbacken från och med idag, eftersom att vi har fått plats på personal kooperativet Trädet. Det blir jätte bra för att då behöver vi inte ta lika mycket ansvar. Å så känner han två av de som redan går där det är bra. Jag pratade med en av de som är ledare där i fredags och hon trodde att det skulle ta ca en vecka att inskola honom. Han har lätt att anpassa sig och hitta nya vänner så att det ska nog inte vara några problem.

Jag vill inte ha ett komunalt dagis så att jag tyckte att det här passade utmärkt de verkade vara mycket engagerad och brann för det de gör. De är mycket ute till och med äter ute ibland och så har de hälsa som tema. Så att det är ekologisk mat och de har en stor gympa sal som barnen får vara i. De tycer att det är viktigt att barnen rör på sig men även föräldrar så att en gång i veckan träffas de och springer och promenerar tillsammans (alltså föräldrar och personal). Passar mig alldeles utmärkt.

Nu ska jag jobba!

Kramen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0