En ny dag

Ja jag mår mycket bättre idag har bara ont i bihålorna, men jag pratade med Tommy som är expert på det området och han sa att man kunde köpa något på apoteket och spola ren dem själv om man ville. Ska pröva med det. Jag vill inte var sjuk längre det är tråkigt. I går låg jag mest hela dagen hade så ont i hela kroppen men samtidigt kunde jag inte sova eftersom att jag var så täppt i näsan. Å så blir jag så rastlös av att bara ligga och lata mig. 

Har tagit det ganska lugnt i morse oxå men jag har som sagt en liten papegoja som har underhållit mig hela morgonen och sett till att jag inte har somnat. Men har nu tagit en dusch och känner mig genast mycket bättre och fräschare. Det är så skönt man blir som en ny människa. Ska kanske försöka med att ta med mig Nils ut en stund på e.m, Jens är borta vid bygget och jobbar. 

Skulle ha varit på kalas idag men det blev inte så eftersom att jag känner att det blir lite för mycket å så vill jag inte smitta alla andra det räcker med att vi var på ica igår och spred baciller. 

På tal om något annat så är det den 14 augusti i dag, vilket betyder att det bara är tre månader kvar tills att det är planerat att vår lilla bebis ska komma till världen. Å tiden har gått ganska fort den sista tiden tycker jag, skönt. Jag hoppas att allting går bra bara jag försöker att inte göra något fel och försöker att tänka på vad jag stoppar i mig så att jag inte skadar den lille. Men det blev en alvedon förra lördags på jobbet men jag vart tvungen för att kunna jobba. De säger att man får ta alvedon men inte för ofta. Sedan har jag druckit några koppar kaffe. När jag gick med Nils drack jag aldrig kaffe då var jag sträng.

För er som vill veta kan jag tala om att nu när bebisen är 27v gammal är den ca 34cm lång från huvud till häl och väger nästan 1kg. Överlevnads chanserna är ända upp till 97%. Låter ganska bra, har sätt några lite mindre på jobbet de ser ut som små fågelungar så smal och beniga och alldeles fjuniga av hår över hela kroppen. De ser inte ut som en bebis men de är fina en då på något sätt tycker jag. De är små kämpar, som har fått en tuff start men oftast ger de inte upp. De får stå ut med mycket. De är verklogen små underverk. Men det är alla nyfödda tycker jag.

Nej nu vill Nils att jag läser en bok, ha en bra helg!!

Kramen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0