Bygget

Ja tänk att vi oxå kan säga att vi ska på bygget och jobba nu, ja än så länge sa har vi bara kommit till plattan men det är en början och jag tror att det går bra som sagt Jens gör det jätte bra som kämpar på med att jobba nästan dygnet runt. Det blir nog skönt för honom att åka på björnjakt i helgen. Å så klart så jobbar jag just denna helg har försökta att byta men det har inte gått. Som tur är har underbara faster Jenny lovat att ställa upp som barnvakt åt lillen eftersom att jag jobbar kväll på lördag och dag på söndag måste Nils sova över där en natt. Inte han emot men jag tycker inte om att behöva belasta andra med mina "börder".

Har försökt att fixa så att det inte ska bli allt för struligt under älg jakten, jobbar som tur är bara två pass den veckan så att det ska gå på något sätt. Skulle ha jobbat tre men har lyckats fixa semester en av dagarna.

Själv har jag fullt upp hemma eftersom att det är jag som tar hand om hushållet nu när Jens bygger.
I måndags tog jag en paus under dagen från allt och åkte in till stan och träffade Mari några timmar. Det var så skönt att göra något annat och få prata lite. Sedan åkte jag i väg och handlade, lagade mat och gjorde i ordning middagarna till tisdag och idag eftersom att jag jobbar och då hinner jag inte göra iordning maten så att Jens kan äta först och sedan sticka. Så tyvärr blev det inte så mycket Nils tid eftersom att när jag var färdig var det dags att sova för honom. Det märktes att han var orolig och hade mycket svårt att somna.

Men eftersom att jag försökte att göra iordning allt i måndags så var det inte så mycker igår så att då var Nils å jag på bygget en stund och han fick åka traktor med sin pappa, som han har längtat. Han var så stolt och lycklig.

Ikväll blir det städning och tvättning å Jens ska på jakt möte. Men imorgon är Nils å jag lediga så att då ska vi umgås. Hoppas att han håller sig frisk så att han orkar. Han har börjat att blivit förkyld, så att det är jobbigt för honom på nätterna att somna eftersom att han är så tät i näsan. Ska köpa nässpray åt han idag efter jobbet.

Nej nu pligar det över allt så att nu måste jag jobba.

Kramen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0