Runt sidsjön

Snart kommer Mari och hämtar mig och sedan ska vi ta en promenad runt sidsjön, det ska bli så skönt att komma ut i friska luften. Vädret kunde ju gärna få vara lite bättre men det regnar iallafall inte. Känner mig mycket piggare idag, allting känns mycket bättre när jag jobbar dag, visst det är jobbigt att kliva upp på morgonen men då har jag hela kvällen fri att göra något annat som att umgås med vänner och familj. Mari är en underbar vän som jag inte skulle kunna vara utan, hon ställer alltid upp när det är något och vet hur man ska göra föt att göra en på bättre humör. Hon säger som det är och jag vet var jag har henne. Jag önskar att alla skulle kunna ha en vän som henne. Vi träffades på Ålsta folkhögskola här i Sundsvall när vi läste till Behandlingsassistent, men vi umgicks inte privat. Jag var så angagerad i skolan så jag släppt inte det i första taget. Men efter det så tog vi upp kontakten igen, det känns jätte bra. Det är så roligt att både Per och Mari kommer bra överens med Jens också. Det var ingen tvekan om vem som skulle bli gudföräldrar till Nils, vi var verkligen eniga på den frågan (villket inte är ofta). En annan underbar tjej som jag träffade på Ålsta är Elin, vi brukar träffas alla tre ibland och ta en lång fika,vi kunde sitta i timmer på Tinells som fanns inne i stan förrut, men det har inte varit lika ofta nu eftersom både Elin och jag har barn och hon har så mycket annat på fritiden, det har även Mari. Pratade med Elin igår och hon tyckte att vi skulle ta en middag tillsammans alla tre någon kväll och tända ljus och bara prata om allt och ingenting. Det tycker jag var en lysande id´e. Får se vad framtiden visar.

Kramen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0