Plötsligt händer det

Jag och Tommy är ledig samtidigt i morgon, det händer inte ofta tro mig vi lyckas alltid gå om varandra. Det var så skönt att få¨gå hem idag, det kändes som att jag hade gjort mitt den här "helgen". Har jobbat på 44an idag eller rättare sakt suttit vak till ett av deras barn som var på IVA, det var tur att föräldrarna var så trevlig. Jag tänkte på allt som de gått igenom sedan deras dotter föddes, att de ändå är så trevliga och tacksamma för all hjälp de får. Många som jag träffar är bara sur och grinig och försöker bara att hitte fel som jag gör. Jag förstår även dem  att de har haft det jobbigt och att de är oroliga för deras barn. Men lägg enegin på erat barn och stötta hon/han istället. Vissa tror att de kan allting, fast de egentligen inte har en aning om vad se pratar om.
Jag tycker att underskötersan där nere var helt underbar medan sköterskan betedde sig mycket oproffsigt. Hon hade nog vaknat på fel sida. Hon var tvär och sur mot förälrarna utan anlednig.

När jag träffar sånna sjuka barn vill jag bara hem och krama om Nils och tala om hur mycket jag ÄLSKAR HONOM!!!!
Vad lyckligt lottade jag är som har fått ett friskt barn, det är mycket det som gör att inte vill skaffa fler barn, det händer faktiskt att det går snett ibland

Nu ska gosa på NILS.....

Kramen


Kommentarer
Postat av: johanna

jisses vad duktig du är på att skriva, roligt att få följa din vardag, vi borde verkligen bli bättre på att höras av...

2009-12-01 @ 20:09:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0