Jens tog över

Nattandet av Nils, han vill gärna att någon av oss läser en bok nu är det Mamma mu som gäller. Han brukar ofta somna efer halva men ibland blir det två sager. Idag har jag varit ledig men hade ont i skallen så Nils fick gå på dagis, men imorgon blir han hemma.
Ska kanske gå på Birsta en stund. Jag var ledig förra helgen å Jens var på älgjakt så att då åkte vi till stan några timmar. Jag var lite fundersam hur det skulle gå med tanke på att han är i 2års trotts och är en äkta NEJ sägare.
Men det gick jätte bra han var så duktig. Vi gick i leksaksaffärer och var och lunchade på Barista. Men jag tycker att det är lättare på Birsta när man har barnvagnen med sig.
Har inte gjort så mycket idag, fast det kan vara ganska skönt ibland, men i morgon måste jag hitta på något annars blir jag tokig. Klarar inte av att vara hemma för länge.
Det är tur att jag har jobbet att gå till, där jag får både vuxen kontakt och får hjälpa våra små varelser. Ibland när jag jobbar natt får jag låna en liten bebis å snosa på, det är skönt att det bara är att lämna tillbaka till mamman när de blir för otröstliga. Jag trivs verkligen på mitt jobb (neonatalen på sjukhuset), jag lär mig nästan något nytt varje dag och får träffa alla sorters föräldrar. Så klart att det är jobbigt ibland oxå, när det händer något sorgligt som man inte vill ska hända. Eller när det är stressigt och det känns som att man inte hinner med sig, nästan så att vissa patienter kommer i andra hand. Men det goda överväger.
Nu börjar det en mycket bra serie på 5 som jag tänker se, som jag antar att inte ni eller brukar missa......

Kramen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0