En skit dag

Är det idag allting känns bara tungt och jobbigt, klev upp efter att Nils och Jens hade åkt även fast jag var trött. Käka frukost och gick och la nig igen. Vissa dagar vill jag bara sova, allting känns meningslöst. Jag har kommit i en liten svacka har inte lust att göra någonting, jag som brukar vara så duktig på att ta hand om min kroppp ( efter att jag blev "frisk") Bryr mig inte om att röra på mig längre, jag mår inte bra av det men jag tar inte itu med det. Jag började att träna på helex å tyckte att det var super roligt, men så blev jag förkyld å sen la jag bara av. Min lilla granne har frågat flera gånger om jag ska följa med, men det känns som jag har fått en fobi att gå dit. Vill inte dra på mig mina tränings kläder på kroppen och visa hur det hänger och slänger över allt. Men samtidigt är det faktiskt så att om jag inte gör något åt det blir det inte bättre. Missuppfatta mig inte jag har inge planer på att bli en tändsticka igen, jag har gått igenom det och insett att jag var inte lyckligare då. Dessutom har jag ingen karaktär (tror det stavas så).

Även fast solen lyser, skiner jag inte inombords. Ja och andra saker som jag absolut inte "orkar" ta hand om är
t e.x städning, tvätta sådana här simpla saker som brukar gå av bara farten.
Jag har känt så här länge och har sökt hjälp på v.c men där fick jag bara höra att det var inte någon depression utan det var bara att rycka upp sig. Ja men tror du inte att jag har förökt med det, jag fick träffa en kurator som inte alls förstod mig och trodde att jag fortfarande var fast i anorexi. Men snälla släpp det där någongång, svar ja jag har varit där i ca 10 år. Men har nu hittat min drömprins som jag vill leva med och har ett jobb jag trivs med, jag skulle aldrig riskera att mista det. Men det är det som är grejen att jag är rädd att tappa Jens, eftersom att jag mår som jag gör ibland. Men bara så att du vet det Jens JAG ÄLSKAR DIG!!!

Ja jag ska jobba hela helgen så att det är bara att dra på "pokerface" och gå vidare. Men på något sätt känns det ändå skönare när jag får vara här och få tänka på något annat. Jag hoppas att det blir lungt i kväll, sitter inne på 9-10 där vi har vak på barnen som behöver extra övervakning och extra hjälp. Jag tror att det är någon av sköterskerna ute och jag som får springa på larm ikväll om det blir något akut snitt eller något barn som inte mår bra.

Nej nu måste jag ta hand om mina små vänner.

Kramen


Kommentarer
Postat av: Jens

snart kommer du hem puss puss

2009-11-27 @ 15:31:20
Postat av: Sara

dom borde verkligen ta dig på allvar med tanke på hur sjuk du varit förrut. Inte för att jag tror att det ska behöva bli så illa igen, men man ska fan få hjälp och stöd då man ber om det! Hoppas du mår bättre snart! Kramen

2009-11-27 @ 23:11:43
URL: http://sara80.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0