Efter jobbet

Vart det den omtalade promenaden runt sidsjön med Mari, och inte ett varv utan tre det var så skönt. Vi gick å prata å njöt av den friska luften, så det kändes inte jobbigt vi kunde nog ha tagit ett varv till om inte Jens hade ringt och efterlyst oss. Sen när vi kom hem till mig fick vi båda en stor kram av Nils, han hade saknat mamma och jag hade saknat honom sen blev det en glad överraskning att Mari var med. Eftersom att det var middags tider lagade jag mat medan Mari lekte med Nils, det blev älgköttsgryta med ris. Köttet blev lite sekt men man kan inte vara på topp jämnt.

När jag skulle göra iordning efterätten kom Per in helt oväntat. Han hade varit på hockey och sett Timrå vinna tyvärr. Snacka om att vi blev paff alla fyra, men det var jätte roligt hade han ville komma in och säga hej, det händer inte alla dagar. Ta inte illa upp Per, men du är en ganska upptagen person men vi tycker jätte mycket om dig en då. Vi fika och surrade på och Nils har börjat att våga ta sig fram till Per mer och mer. Det är roligt att se hur han leker helt avslappnat, förut var han mer försiktig.

Vi har bestämt att Per och Mari ska få det stora uppdraget att lära Nils att åka skidor i vinter, han ska få ett par av Jens i julklapp. Nästa helg är det middag hos dem det ska bli spännande att se vad de bjuder på för gott, jag kan lova att man kommer aldrig därifrån besviken.....

Tack för en underbar kväll och ni är underbara människor, en extra stor kram till er Mari och Per kanske en liten puss oxå :)

Ska ladda upp lite bilder senare

Kramen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0