VAB

Idag Nils är fortfarande hemma, tyvärr så började det om idag kräktes på f.m sen har han haft diareer hela dagen. Men han springer å leker som vanligt ändå då det är bra. Men jag är så trött på att vara hemma å inte få träffa lite andra människor. Det var meningen att jag skulle ha jobbat idag men vi hade ingen barnvakt till Nils, det var tur att jag stannade med han nu när det har börjat om igen.

Jag fick en återblick (eller vad det nu heter på svenska) idag om hur det var när Nils var ny född å jag var mamma ledig. Usch va hemskt det var, vi gick på öppna förskolan, babysim, babysång. Men det blir ändå inte samma sak som när jag går å jobbar. Det är skönt tycker jag å få komma iväg få göra någon nytta och känna att jag behövs. Så klart det är mysigt med Nils men som nu när han är sjuk är det svårt att hitta på något. Vi bröt alla "världens lagar" idag å gick ut jag måste ha luft tänkte jag annars blir jag tokig. Det var meningen att vi bara skulle ta en sväng till Willys, för där gör det inget om man ser ut som en slusk" som vi gjorde idag. Men vad ska vi göra sen när vi kommer hem klockan var bara strax efter halv ett, å Jens kommer inte hen förän efter fyra. Så vi gick in på hm köpte ett par byxor åt Nils som han fick byta till, tänkte köpa en jacka oxå för den var så smutsig fast det blev inte så. Mamma sa alltid att man skulle vara hel å ren när var bland annat folk. Har tyvärr inte kunnat leva upp till det ibland eftersom att Nils är mycket duktig på att spilla på sig å bli lortig.

Vi tog en sväng på coop, där vi träffade Tommy å surrade lite. Vi avslutade det hela med att gå in på barnenshus. Vilket var ett stort misstag för Nils ville aldrig gå ut därifrån. Vi var inte hemma förän vid fyra. Så det blev några timmar. Vi har lyckats smitta ner alla birsta besökare idag, men det är smällar man får ta.

Nu ikväll har vi varit iväg och städat på dagis, det gick bra lika skönt varje gång det är gjort. Får se om Jens eller jag åker på någon magsjuka men en så länge verkar vi vara imun. Trots alla pussar å kramar vi fått/givit Nils.
Nu ska vi se på bonde söker fru när Nils å Jens kommer upp från grannarna.

Kramen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0