Stressigt igår

Det var nämligen så att Nils tog sovmorgon, viket betyder att vi oxå gör det automatiskt. Jens å jag vaknade vid nio men Nils sov ända till tio, men det var bra att han fick sov fär en gångs skull nu när han har varit dålig. Men det var inte riktigt vad jag hade planerat, jag tänkte att vi skulle kliva upp vid åtta göra iordning oss, äta frukost i lugn och ro för att sedan bege oss till Birsta. Nu tycker ni försås att jag är något dum som ska dit på en lördag två veckor före jul, det brukar vara lita andra människor där oxå. Eftersom att Nils har varit dålig hela veckan har jag inte haft någon möjlighet att handla dert jag verkligen skulle behöva tills i dag.

Hur som helst så blev det ganska stressigt i onödan, vet inte varför det blir så varje gång det inte går precis enligt planerna. Nils å jag tog en promenad dit, självklart ville han inte åka vagn utan han skulle gå. Vi gick tills han blev trött och ville åka. Vilet var bra men det ända jag tänkte på var hur många minuter jag skulle ha känat på att han åkt från första gången. När vi väl kom dit hittade jag ett par stuvlar på dinsko, tunika på Lindex å lite annat. Vi han med råge, men när man ända redan är stressad är det som att man inte kan slappna av utan lever kvar i den där världen. Förstår inte varför.

Det var fortfarande lugnt på jobbet iallafall, vi skulle få upp ett barn från iva men det kom aldrig. Vi såg på Robinsson i går, vilket jag inte brukar se i vanliga fall tycker inte att det har något värde längre. Eftersom att jag skuulle jobba dag i dag så sov jag över på gästrum det blev lättast så. Men det är så svårt att sova när inte Nils är bredvid, har blivit beroende tror jag. Somnade inte förän efter ett, vände mig tusen gånger försökte lösa korsord så att jag skulle bli trött. Men det gick inte. Jag tror att jag fortfarande var ganska stressad dessutom.

Tror att Nils börjar att bli bättre, jag hoppas det vi ska på julbord i kväll så att Nils ska få vara hos Jenny med familj. Jenny, du är så snäll som tar hand om våran lilla kille!!!

Har sett på lucia på tv nu på morgonen, sen hade en av de som jobbat natt gjort risgrynsgröt, men det känns som att det var lite väl mastigt på morgonen. Jag tror jag vet hur laktosallergiker känner i magen när de fått i sig fel mjölk. Nej nu ska jag i väg och jobba och ringa hem å höra hur natten varit. Men de kanske sover fortfarande. Vem vet, vem vet...............

Kramen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0