Lördag morgon

Jag är vaken men Nils sover i våran säng, Jens somnade i soffan franför tv. Vi såg flickan som lekte med elden i går efter att Nils somnat, jag tycker första var bättre det känns som att de hoppade lite och inte tog med vissa viktiga detaljer.

Jens var och vaccinerade sig i torsdags, han har haft jätte ont i armen och känt sig lite hängig men det brukar gå över. Själv har jag inte gjort det ännu, var förkyld när de gjorde det jobbet, får se om jag ska ta den eller inte. Jag vill inte riskera att smitta Nils men samtidigt känns det fel att spruta in ett gift i kroppen fri villigt. Och skulle jag nu få denna grissjuka så bygger kroppen upp ett bättre försvar om det sker den "naturliga vägen". Jag tillhör ingen riskgrupp så, så dålig tror jag inte jag skulle bli.

Nog pratat om grissjukdomar det är så skönt att kunna kliva upp själv i lugn och ro, göra det jag känner för utan att stressa. Det har snöat lite ute, det blir mycket ljusare ute och jag får lite julkänslor iallafall, men de blir väll mindre desto äldre man blir. Jag tycker ändå att den är till för barnen, jag saknar många gånger julen hemma i Erikslund. Vi gjorde inget speciellt men vi var ändå tillsammans och kunde ta del av varandra. Jag saknar mammas goda mat som var gjord med mycket kärlek. Jag saknar de små sakerna som vi ändå gjorde, det var alltid middag efter kalle sen satt vi å pratade och kollade på tv. Karl-Bertil var hedlig i våran familj, det kunde vi inte missa det var alltid alldeles tyst i rummet förutom tv. Jag vet inte men det var något specellt, sen fikade vi mammas alla goda kakor som hon hade bakat till jul. Ibland såg vi på Svensson-Svensson medans vi delade ut julklappar och beundrade vad vi fått. Jag hade alltid ett litet pirr i magen på morgonen när jag vaknade men det var inte spänninge över att få uppna alla julklappar. Nej det var den där känslan att vi skulle vara tillsammmans alla fyra, det var inte massa andra saker som skulle göras.

I dag är det julmarknad på södraberget, så Nils och jag ska dit med Mari. Varken Jens eller Per ville följa med jag förstår inte varför?! Jo just det båda tycker att det där med att gå runt i affärer är överskattat, fast nu ska vi på en marknad men de tycker att det är samma sak. Jag tycker att det är skönt att komma ut lite och träffa lite andra människor och så får Nils se något annat än dessa tråkiga väggar. 

Senare på kvällen är vi bjuden på middag hos Mari o Per det ska bli roligt att få ta del av deras sällskap å njuta av god mat. Våran lilla "skrutt" ska få vara hos faster Jenny och kusinen Viktor, vi får se om han sover över eller inte. Det beror på när vi kommer hem, ibland känns det "tryggare" att ha han hemma, jag litar på Jenny men tänk så vaknar han och saknar sin mamma och jag inte finns där. Han har bara sovit över två gånger, han är nybörjare.

Men först av allt ska vi äta frukost tillsammans alla tre i lugn och ro, njuta av att alla är hemma i helgen!!!!

Kramen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0