Julpynting

På jobbet igår, sånt sysslar vi med när ingen ser. Det var så att vi hade bara ett barn på fyra personal (minsta antal vi får vara) så hade de köpt nya granar som skulle kläs. Men ingen av oss hade någon speciell jul känsla, vem har det i det här trista gråa vädret. Inte konstikt att man kan bli deprimerad. Blä å usch.
Sen såg vi på nobelmiddagen, så såg min arbetsdag ut igår. Visst det är skönt när det är lugnt men då känns det ibland som att tiden står still.
Fick veta igår att det var fyra stycken till förutom jag som fick gå på våran avdelning (p.g.a vi inte jobbat så länge inom landstinget) tragiskt tycker jag. Det skulle vara lucia på sjukhuset i morgon men de hade inte råd att bjuda på lussekatter så en av oss hade anmält sig frivilligt för att baka till våran avdelning. Ja vad ska man säga...........

Är ledig idag Nils är fortfarande dålig, han var så pigg å glad igår när Jens kom hem vid halv två. Sen hade han kräks igen på kvällen å haft diareer, vi skulle ha varit in till stan å fika med en vän å hennes dotter. Men jag vågar inte ta risken att kräks det blir så mycket extra arbete. Får bli en annan gång. Vet inte vad vi ska göra idag, vi får se.

Kramen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0