Julmarknad

Men vi startade dagen med att kolla på Emil i lönneberga, det tyckte Nils var mycket intressant han satt som klistrad framför tv.

Sen efter frukosten gick vi ut och Nils ville absolut att vi skulle ta fram snowracern, så att vi körde runt med den lite tills Jens kom hem efter hans jakt som var på bäver denna gång, som tur var utan byte. Efter det for vi en sväng till farmor å farfar där Nils hittade massa roliga leksaker som vanligt ville han inte åka hem men jag å Jens hade lite andra planer. Så att eftersom att det är lördag å bara några veckor till jul åkte vi till Birsta eller rättare sakt den här nya affären Brand world, som säljer billigare märkes kläder. Hittade en hel del men idag blev det hanskar och tröja till Nils. Åt mig själv köpte jag nya skor (eftersom att de andra börjar läka in vatten), en tröja och ett par vantar. Ja det var ett måste, skulle behöva köpa en mössa oxå men hittar ingen som jag passar i.

Vi skulle träffa Mari vid halv ett på norraberget, men jag blir så rastlös av att vänta så att vi åkte upp tidigare och det var ganska mycket folk där. Vi köpte inget förutom hamburgare å kaffe. Nils fick hälsa på tomten, klappade en alpacka som var "uppstoppad", passade på att bajsa två gånger så att vi blev tvungen att byta på minitoaletten. Men det gick det oxå, annars var det trevligt fick inte köpa tunnbröd för det var slut när vi kom. Nils var mycket duktig hela dagen och han har lyssnat när jag sakt till han.

Nu ska jag göra mig i ordning tills i kväll...........

Kramen     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0