Jul jul strålande jul

Nej nu är det över, vi har haft en bra jul. På julaftonen var det en lååång väntan inan det var dax att gå ner till Jens syster Jenny där vi brukar fira tillsammans med svärföräldrar och syson och barn, inte Viktor i år var hos sin pappa. Först bär vi ner alla klappar å sen får vi bära upp alla fina klappar som vi fått av tomten. Nils fick många leksaker som låter hm....
Jag hade oxå varit snäll i år så jag fick oxå många fina klappar tex presentort, ny ängel, mortel, doftande duschkrämer från bodyshop m.m.
Vi åt mycket god mat å så kom tomten som sagt, Nils blev inte ett dugg rädd han blev bara glatt överaskad att se att tomten kom på besök hos just honom denna dag. Han fick som sagt ändå klappar även fast inte har varit så snäll i år (enligt honom själv). Det blev lite stressigt eftersom jag skulle i väg å jobba på självaste julafton, men jag fick iallafall tid till mina nära å kära. När jag sulle åka var Nils upptagen med att testa alla leksaker samtidigt så han hade absolut inte tid att säga hejdå till sin mamma.

Det var mycket barn på jobbet men det gick jätte bra att jobba natt både julafton och juldagen. När jag väl kom dit rullade det på och jag glömde bort att det var jul. Man kan säga att jag fick en extra julklapp att få mysa å trösta mina små vänner. De är så mysigt att sitta med ett barn i famnen det är så avslappnande. Jag förstår att många av våra föräldrar somnar ibland när se sitter "kängru", hud mot hud som är mycket bra speciellt för de prematura.

Igår på juldagen gjorde jag inte mycket hemma vi var ute en stund på kvällen med Nils så att han fick pröva sina nya lyxlängdskidor som han fick av tomten. Han tyckte att det var jätte roligt så länge det var plant men när det gick nerför blev det för bra glid å du lutade han sig bakåt å ramlade. Upp å stå igen bara!

Idag sov jag fram till ett sedan vaknade jag av att Jens å Nils kom hem som hade varit hos farmor å farfar medan jag sov. Sedan fikade vi lite å lekte med Nils julklappar, det är lite annat nu när han blivit lite äldre då är det lite roligare saker som bilbanor å keybord med mick. Han fick två spel av mig ett memory å ett annat spel med hundar som var anpassad från tre år. Vi skulle spela tillsammans men det slutade med att Jens å jag spelade nils följde inte riktigt spelreglerna. Jag tycker att det är jätte kul att spela spel men det gör inte Jens. Han offrade sig idag eftersom att det är jul. På tal om spel jag fick ett "spel" med över 400 frågor för den ultimata tjejmiddagen. Det måste användas någongång fram över, det bästa vore om vi kunde ha flyttat ner på  nedervåningen där det är lite mera plats. Nej nu måste jag synda på Jens, å vad roligt det skulle vara, eller vad tycker ni?

I kväll ska vi bara ta det lugnt å fortsätta att jäsa av alla choklad som man stoppar i sig. Vi åt julmat fjärde dagen i rad i dag, i morgon blir det något annat.
De ringde från jobbet förut å frågade om jag ville jobba i natt oxå, men jag sa NEJ. Fick så dåligt samvete efter, men jag vet hur jag blir när jag jobbar tre nätter i rad då är jag frånvarande å så sur i minst en vecka. Det är det inte värt.

Ska försöka lägga upp lite söta bilder sedan om det går.

Kramen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0