Hälsar på hos Jens

Han är inlagd på avd 1 infektions kliniken på Sundsvalls sjukhus. Han och våran katt Lisa kom inte så bra överens i söndags, Jens skulle slänga ut henne när hon tog tag å bet Jens i handen och ville inte släppa. Efter någon timme svällde handen upp å han fick åka in på akuten, där han fick anibiotika intravenöst. Han fick ligga kvar på observations avdelningen på akuten fastande över natten sen på måndagen opererade de honom. Nils å jag var in och hälsade på han i går på kvällen men då var han mycket trött å sliten efter sitt lilla drama. Men idag är han piggare och det ser ut som att han har hämtat igen sig lite. Han får så lite och tråkig mat, så jag köpte med han lite godis och risifrutti.

Det är så tråkigt när inte Jens är hemma, jag vet inte vad jag ska hitta på, men i söndags var Tommy å hälsade på en stund. Vi vart barn på nytt å var ute och åkte kälke, lekte i snön och trivdes i det nya snö vita vinter landskapet. Nils däremot tyckte inte om att vara yte han tyckte att det var kallt å blåsigt. Vi tog en promenad å jag tyckte att det var helt underbart friskluft vinden som biter i kinderna. Jag blir så mycket piggare när jag varit ute, kan inte förstå varför jag inte går ut oftare hittar alltid på massa ursäkter.

Igår var jag ledig med Nils, var så trött fick göra allt för att hålla mig vaken. Kunde inte somna dagen innan låg å tänkte på Jens om hur de skulle gå för honom. Hellst av allt ville jag ha stannat kvar hos Jens men jag hade Nils hemma å det skulle nog inte varit så populärt. Men det känns så konstigt när jag inte vet vad som händer.

Idag har Nils varit på dagis å jag har jobbat, det gick väll så där idag, jag tror att alla hade pms. De var så sur å grinig själv försökte jag hålla humöret upp för patienternas skull.
Jag tycker att de som var här igår hos Jens å jobbade var så sur å grinig. Det kändes som att vi bara var i vägen å ville att vi skulle gå hem. Men vi var bara där en timme kanske och gjorde inte mycket väsen i från oss. Jens ville att vi skulle komma å hälsa på, han var inte så illa bara tagen av operationen.

Får se vad vi ska göra ikväll, Tommy var ledig så han skulle eventuellt komma förbi å äta middag. Det är så tråkigt att äta "ensam" det blir lätt att man bara äter macker, det är inte så skoj att laga mat. Det blir annat sedan när Min lite större älskling kommer hem. Får se om Lisa får leva sedan när Jens kommer hem.

Ha det bra i det underbara kalla vinter vädret! Får se hur länge det tar innan Jens börjar klättra uppför väggarna, jag flyttar in på Jens avd på sjukhuset.

Kramen 

Kommentarer
Postat av: Sara

oj vad hemskt! Usch. Tur att det gick bra iaf. Kram

2009-12-29 @ 22:17:54
URL: http://sara80.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0