Dagen före doppardagen

Granen är klädd, julklapparna inslagna, köttbullarna stekta och nästan färdig städat här hemma. Ja nu får det vara klart nu ska vi snart bara vara ska först ut å julhandla den sista julmaten bland alla andra som är ute i sista stunden. Även fast jag försöker att inte känna mig stressad blir jag det när jag kommer in i affären man kommer in i samma tempo som de andra automatiskt. Ska bli spännande att se om det finns någon julmat kvar med tanke på att alla verkar tro att det inte finns någon mat efter jul så därför är det viktigt att bunkra upp.

Jag har varit ledig idag med Nils vi tog sovmorgon ända till halv nio, skönt att sova ut men Nils var uppe länge igår kväll oxå. Tommy kom för bi en stund igår efter jobbet å tog en fika å busade med Nils. Han skulle jobba till åtta ikväll så han kunde inte komma på uppesittar kväll, tyvärr.
Det blir ingen bingolotto, tycker att det är så tråååååkigt att kolla på, spelade för två år sedan då vann jag 600kr det passade mig mycket bra eftersom att jag var mammaledig.

Elvy o Sven kom förbi förut med hunden Molly å lämnade julklappar, de åker vidare till skellefteå senare jag hoppas att det går bra det är mycket halt ute. Vilket jag antar att ingen missat. Nils blev glad att de kom förbi för då kunde han passa på att goasa med hunden Molly. Nu sitter han inne i tv rummet å kollar på barnpogram, han somnar nog snart. Vi var ute en stund på f.m å fixade lite saker men det tyckte han inte om, han är så förkyld stackarn så han vill bara vara inne å mysa.

Jens jobbar fortfarande men jag tror han är på väg hem snart. Det är skönt att vi får vara hemma alla tre ikväll å bara mysa. Det är så fint ute nu när det har kommit snö, det trodde jag aldrig men nu får det räcka tycker jag det ska vara lagomt som nu så att man får lite julkänslor. Men jag tycker att  det är dåligt med julmusik på radion fast de kanske väntar till imorgon.

Ska försöka ladda upp lite bilder senare, datorn är lite knasig idag.......

Kramen


Kommentarer
Postat av: Jens

Jag skulle vilja meddela att det var jag som öpte bingolotten men DU tog pengarna

2009-12-23 @ 16:38:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0